فواید جالب توجه مصرف میوه انجیر از نگاه طب سنتی

فواید جالب توجه مصرف میوه انجیر از نگاه طب سنتی

بی شک همه شما با میوه انجیر آشنایی دارید .  درخت انجیر در اکثر نواحی دنیا یافت می شود . انجیر خشک  تقریبا در همه جا، در تمام طول سال یافت می شود .


این میوه دارای مواد معدنی، ویتامین ها و فیبر ، ویتامین A، ویتامین B1، ویتامین B2، کلسیم ، آهن، فسفر ، منگنز ، سدیم ، پتاسیم و کلر می باشد . از جمله مزایا انجیر می توان به درمان اختلال عملکرد جنسی ، یبوست ، سوء هاضمه ، دیابت ، سرفه ، برونشیت و آسم نام برد .
 در زیر به توضیح مختصری از هرکدام می پردازیم :

جلوگیری از یبوست:

غلظت بالای فیبر به عملکرد منظم روده کمک می کند و از یبوست جلوگیری می کند . فیبر نه تنها مانع از یبوست نمی شود ، بلکه اسهال و حرکات نامنظم و غیر طبیعی روده را نیز از بین می برد .

کاهش وزن:

فیبر موجود در این میوه باعث کاهش وزن می شود و اغلب برای افراد چاق توصیه می شود . با این حال، وجود کالری در آن نیز می تواند سبب افزایش وزن شود .

جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی:

انجیر خشک حاوی فنل ، امگا  3 و اسیدهای چرب امگا ۶ است . این اسید های چرب باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی می شوند. علاوه بر این ، برگهای این میوه یک اثر مهاری بر تری گلیسیرید دارند، و تعداد کل آنها کاهش می دهند . تری گلیسیرید یکی دیگر از عوامل مهم بیماری های مختلف قلبی است .

جلوگیری از سرطان پستان:

محتوای فیبر در انجیر ها برای محافظت در برابر سرطان پستان مفید است . پس از یائسگی، تعادل هورمونی در زنان اغلب برهم می خورد ، از این رو خطر ابتلا به سرطان پستان نیز افزایش می یابد . این میوه با رادیکال های آزاد مبارزه کرده و از ابتلا به سرطان پستان نیز جلوگیری می کند .

کنترل دیابت:

انجمن دیابت آمریکا توصیه می کند که انجیر به عنوان درمان برای کنترل عملکرد دیابت. انجیر ، مقدار انسولین مورد نیاز بیماران دیابتی را کاهش می دهد که باید به طور منظم تزریق انسولین انجام دهند .  این میوه میزان قند خون را نیز کنترل می کند .

جلوگیری از فشار خون بالا:

مردم معمولا سدیم را به شکل نمک مصرف می کنند، پتاسیم کم و میزان بالای سدیم  در نمک ممکن است منجر به فشار خون بالا شود . انجیر حاوی فیبر و پتاسیم زیاد و سدیم کم است  از این رو در برابر فشارخون بالا یک دفاع محسوب می شود .هنگامی که فشارخون شما تنظیم باشد اعصاب شما آرامش بیشتری خواهد داشت .

درمان اختلال جنسی:

قرن ها، انجیر ها به عنوان راهی برای کاهش اختلال عملکرد جنسی مثل ناباروری ، استقامت و اختلال نعوظ توصیه شده است  . این میوه مورد توجه طب سنتی بوده و اغلب اوقات به عنوان داروی باروری یا مکمل جنسی شناخته شده است . ۲-۳ عدد انجیر را شستشو دهید و صبح بخورید تا توانایی جنسی خود را افزایش دهید .

تقویت استخوانها:

شکلات غنی از کلسیم است که یکی از مهمترین اجزای تقویت استخوان ها و کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان است. آنها همچنین غنی از فسفر هستند که باعث تشکیل استخوان می شوند و اگر رشد و نمو در استخوان ها آسیب می بیند و رشد می کند، رشد می کند.

تسکین درد گلو:

مواد موجود در انجیرها به بهبودی و محافظت از گلودرد کمک می کند طبیعت آرامشبخش انجیر و آبمیوه های طبیعی آنها می تواند درد و استرس را روی تار های صورتی کاهش دهد .

مضرات مصرف انجیر:

خوردن بیش از حد این میوه می تواند باعث اسهال شود . علاوه بر این ، انجیر خشک شده دارای قند زیاد است و به طور بالقوه باعث پوسیدگی دندان می شود . همچنین، کسانی هستند که به انجیر و یا اجزای شیمیایی آن آلرژی دارند ، ممکن است واکنش های آلرژیک ناشی از آن خفیف تا شدید باشد .
بهتر است که چند هفته قبل و بعد از جراحی استفاده نکنید، زیرا گاهی اوقات ممکن است باعث ایجاد خونریزی در دستگاه گوارش در افراد حساس شود .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید