فواید جالب روغن نارگیل برای پوست

فواید جالب روغن نارگیل برای پوست

همه شما حتما درباره فواید روغن نارگیل شنیده اید . از فواید روغن نارگیل برای پوست صورت چه می دانید ؟

روغن نارگیل برای آفتاب سوختگی ، کاهش علائم پیری ، کاهش سموم پوست و … مفید است که در زیر به توضیح مختصری از هر کدام می پردازیم .

جلوگیری از پیری:

هنگامی که پوست خود را با روغن نارگیل شستشو می دهید ، می توانید مطمئن باشید که اثرات آنتی اکسیدانی ویتامین E و ترکیبات مختلف پلیفنول باعث نتایج قابل توجهی در صاف کردن پوست شما خواهد داشت . اجزای روغن نارگیل به خوبی برای کاهش استرس اکسیداتیو شناخته شده است و به جلوگیری از اثرات منفی رادیکال های آزاد کمک می کند . چهره شما به طور مداوم در معرض محیط های خشن و همچنین آلاینده ها و تحریک کننده ها قرار می گیرد که می تواند باعث تغییرات سلولی شود و به چین و چروک، لکه ها منجر شود . شستن صورت خود را با روغن نارگیل می تواند به شما در بسیاری از این مسائل کمک کند .

مرطوب کننده پوست:

این روغن به عنوان یک مرطوب کننده ، بسیار موثر است . این روغن به پوست نفوذ می کند تا مواد مغذی خود را به سطوح پایین تر پوست برساند، جایی که بیشتر مورد نیاز است . از این رو از ترک های پوستی ناشی از خشکی پوست جلوگیری می کنید . حتی اگر پوست چربی داشته باشید یا در معرض آکنه قرار داشته باشید ، مصرف روغن نارگیل می تواند نتیج مطلوبی به دنبال داشته باشد .

تقویت سیستم ایمنی:

اسیدهای چربی که در روغن نارگیل یافت می شود، چهره شما را مانند یک پاک کننده طبیعی پاک می کند . این اسید های چرب حاوی خواص ضد باکتری ، ضد ویروسی و ضد قارچی هستند ، که می توانند ایمنی سیستم ایمنی بدن را افزایش دهد .

محافظت در برابر آفتاب سوختگی:

 این روغن دارای رتبه SPF بالا نیست (تقریبا ۴-۷)، اما مقدار کمی از حفاظت روزانه مورد نیاز را فراهم می کند، به خصوص اگر شما زمان زیادی در خارج از خانه نخواهید بود . علاوه بر این ، اگر شما از آفتاب سوختگی رنج می برید ، شستشو صورت بسیار مؤثر است و به تسکین التهاب ، از بین بردن قرمزی ، جلوگیری از خشک شدن پوست و سرعت بخشیدن به رشد سلول ها کمک می کند . 

جلوگیری از آکنه:

گاهی اوقات ، شما نیاز دارید که صورت خود را به صورت عمیق پاک کنید . روغن نارگیل بهترین انتخاب برای اینکار خواهد بود !
گرفتگی منافذ ، التهاب و وجود سموم می تواند به جوش ، دانه های سرسیاه ، آکنه و … منجر شود. شستشوی صورت با روغن نارگیل برای از بین بردن این موارد بسیار موثر می باشد .

روغن نارگیل

مطالب بیشتر در رابطه با فواید نارگیل برای پوست

 

چگونه صورت خود را با روغن نارگیل بشوییم؟

شما می توانید از این روغن به تنهایی یا در ترکیب با دیگر روغن ها استفاده کنید . اگر روغن نارگیل را با روغن درخت چای مخلوط کنید بر خواص ضد باکتری ، ضد ویروسی و ضد قارچی آن اضافه کرده اید . اگر روغن نارگیل را با روغن اسطوخودوس مخلوط کنید بر عطر آن می افزایید . روغن اسطوخودوس تقریبا برای تمام پوست ها مناسب است .
بدین منظور روغن را به دستان خود آغشته کنید و به صورت دایره ایی روی پوست اعمال کنید . اجازه دهید مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوست باقی بماند ، سپس صورتتان را بشویید . روغن های اضافی مانده روی پوست را نیز با دستمال بگیرید .

 

 


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید