فواید خیار برای چشم

فواید خیار برای چشم

خیار دارای مزایای بسیاری می باشد اما به سبب مزایای ویژه آن برای پوست و مو در ساخت انواع لوازم آرایشی و بهداشتی از ان استفاده می شود.

یکی از فواید خیار برای چشم کمک به درمان مشکلات اطراف چشم می باشد. در این بخش به انواع فواید خیار برای چشم خواهیم پرداخت.

تورم و خستگی :

ویتامین C و کافئین  موجود در خیارها سبب تسکین انواع التهاب می شوند. خیار سبب پخش شدن اب زیر پوست می شود. بدین ترتیب تورم در اطراف چشم کاهش می یابد. خیار بخصوص برای کاهش تورم ناشی از خستگی بسیار مفید است.

قرمزی دور چشم :

یکی از فواید خیار برای چشم کاهش قرمزی اطراف چشم می باشد. بسیاری از آنتی اکسیدان ها و دیگر خواص ضد التهابی موجود در خیار می تواند قرمزی اطراف چشم را از بین ببرد. همچنین استفاده از تکه های خیار در اطراف چشم سبب درمان واکنش های آلرژیک می شود.

سیاهی دور چشم :

حلقه های سیاه دور چشم معمولا بر اثر خواب یا استرس ایجاد می شوند. خیار می تواند رگ های خونی که سبب این تیرگی شده اند را تسکین دهد. علاوه بر این، ویتامین C موجود در خیارها پوست اطراف چشم  را روشن می کند.

چروک ها :

با استفاده از طیف وسیعی از ترکیبات آنتی اکسیدانی که در خیار موجود می باشد، این گیاه می تواند از استرس اکسیداتیو در اطراف چشم جلوگیری  کند. از این رو فعالیت رادیکال های آزاد را کاهش داده و از چین و چروک می کاهد.

طرز استفاده :

استفاده از خیار بسیار ساده و آسان می باشد. بدین منظور تنها کافی است یک خیار را خوب بشویید سپس به صورت حلقه ای خرد کنید. اجازه دهید در یخچال اندکی خنک شود. آنگاه برش ها را ۲۰-۳۰ دقیقه روی چشمتان قرار دهید. سپس با آب سرد بشورید.

می توانید این فرایند را ۳-۴ بار در هفته تکرار کنید.

سعی کنید از خیار های ارگانیک استفاده کنید.
  


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید