فواید شگفت انگیز آناناس

فواید شگفت انگیز آناناس

آناناس یک میوه گرمسیری می باشد . این میوه دارای طعمی منحصر به فرد می باشد .این میوه علاوه بر ظاهر بسیار جالب دارای خواص بی نظیری نیز می باشد .

آناناس برای درمان انواع مشکلات چون بهبود تنفس ، درمان سرفه ، کاهش التهاب ، پیشگیری از سرطان ، بهبود سلامت قلب ، کاهش وزن ، بهداشت دهان و دندان ، سلامت چشم افزایش ، پیشگیری از سرطان ، بهبود سلامت قلب ، برای مبارزه با عفونت و انگل و … برخی از خواص این میوه می باشد .

گفته می شود ای میوه بومی پاراگوئه و برزیل و کارائیب می باشد . آناناس در برزیل ، فیلیپین و کاستاریکا به وفور کشت می شود . امروزه در تمام نقاط دنیا این میوه یافت می شود . این میوه شیرین بوده و آب اناناس بسیار دلپذیر است . از این رو یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها است .
آناناس حاوی پتاسیم ، مس ، منگنز ، کلسیم ، منیزیم ، ویتامین C، بتا کاروتن ، تیامین و فیبر می باشد . در زیر با برخی از خواص آناناس بیشتر آشنا می شویم .

آرتروز :

یکی از مهم ترین خواص های این میوه در کاهش التهاب مفاصل و عضلات می باشد . این میوه برای ورم مفاصل بسیار مفید می باشد . آناناس دارای یک آنزیم به نام پروتئولیتیک می باشد که خاصیت ضد التهابی دارد و با علائم آرتروز مبارزه می کند .

سیستم ایمنی بدن :

یک وعده از آناناس دارای بیش از ۱۳۰ درصد از نیاز روزانه از ویتامین C را برای انسان را تامین می کند . اسید اسکوربیک و ویتامین C موجود در این میوه موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و مبارزه با بیماری ها می شود . این میوه همچنین دارای خواص انتی اکسیدانی بوده و موجب تحریک سلول های سفید و دفاع برابر اثرات مضر رادیکال های آزاد می شود .

خاصیت ضد سرطانی :

این میوه به سبب دارا بودن آنتی اکسیدان و ویتامین C با سرطان مقابله می کند . این میوه همچنین دارای انتی اکسیدان های دیگری چون ویتامین A ، بتا کاروتن ، بروملین ، ترکیبات مختلف فلاونوئید و سطح بالایی از منگنز می باشد . این میوه برای پیشگیری از سرطان دهان ، گلو و سینه بسیار مفید می باشد .

دستگاه گوارش :

این میوه حاوی فیبر می باشد ، از این رو موجب حرکت راحت تر غذا در روده می شود . این میوه از یبوست ، اسهال ، سندرم روده تحریک پذیر ، تصلب شرایین و لخته شدن خون جلوگیری می کند .

سرفه و سرماخوردگی :

این میوه حاوی ویتامین C می باشد . این ویتامین سبب کاهش خلط در دستگاه تنفسی می شود . از این رو موجب بهبود و شل شدن دستگاه تنفسی می شود . این میوه سبب از بین رفتن عفونت در بدن می شود .

بهبود استخوان :

آناناس حاوی مقدار بالایی از کلسیم می باشد . کلسیم موجب تقویت استخوان می شود . این میوه همچنین حاوی منگز بوده که در رشد و ترمیم استخوان ها بسیار موثر است . یک وعده از آناناس تا ۷۰ درصد از نیاز های یک روز را تامین می کند .

بهداشت دهان و دندان :

این میوه با ترکیبات آنتی اکسیدانی که دارد موجب پیشگیری از بیماری های دهان و دندان می شود . این میوه خاصیت قابض کنندگی داشته و لثه را نیز تقویت می کند .

گردش خون :

مواد معدنی بسیاری که در این میوه وجود دارد سبب تسهیل گردش خون می شود . از این رو این میوه سبب کاهش فشار خون نیز می شود .

مضرات :

آناناس یکی از میوه پر طرفدار می باشد . این میوه نیز مانند هر ماده غذایی دیگر ممکن است دارای مضراتی نیز باشد . مصرف بیش از حد آناناس ممکن منجر به استفراغ ، تهوع ، اسهال ، سردرد و تهوع شود .
مصرف بیش از حد آناناس به زنان باردار توصیه نمی شود .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید