فواید معجزه آسای زردچوبه را بشناسید

فواید معجزه آسای زردچوبه را بشناسید

زردچوبه یکی از ادویه های قدیمی است که خاصیت دارویی نیز دارد . زردچوبه از خانواده زنجبیل بوده و در برخی خواص با آن مشترک است . این گیاه چندساله بوده و بومی  هند می باشد .

شاخ و برگ این گیاه را پودر کرده و از آن استفاده می کنند . از این گیاه در آشپزی در انواع غذا ها ، سوپ ، برنج و … به عنوان ادویه و تغییر دهنده رنگ غذا استفاده می شود .

برخی از فواید این گیاه شامل التیام زخم ، کاهش التهابات ، بهبود حافظه ، کاهش سرعت روند پیری ، بهبود دستگاه گوارش ، پیشگیری از سرطان  و … می باشد . در زیر به توضیح برخی از خواص این گیاه آشنا خواهیم شد .

خاصیت ضد التهابی :

یکی از خاصیت های بسیار مهم این ادویه خاصیت ضد التهابی آن می باشد . مواد تشکیل دهنده زردچوبه دارای ماده ای شامل کورکومین می باشد . این ماده خاصیت ضد التهابی را بدن تقویت می کند . از این رو مصرف زرد چوبه باعث کاهش درد مفاصل ، نقرس و درد عضلانی پس از ورزش  و کاهش التهاب بواسیر می شود .

دستگاه گوارش :

این گیاه برای تسکین معده بسیار مناسب است . زردچوبه  همچنین از یبوست ، دل درد و سندرم روده تحریک پذیر نیز جلوگیری می کند . این گیاه از زخم و خونریزی در روده نیز جلوگیری می کند .

بهبود قاعدگی :

این گیاه از درد های قاعدگی ، خونریزی بیش از حد ، نوسانات خلقی و … رنج می برند بهبود می بخشد . زردچوبه تسکین دهنده بوده و علائم قاعدگی را کاهش می دهد .

درمان و پیشگیری از سرطان :

تمام جهان به دنبال راهی برای درمان سرطان هستند . زردچوبه یکی از گیاهان بسیار مفید برای پیشگیری و درمان سرطان می باشد . کورکومین نوعی آنتی اکسیدان است که با سلول های سرطانی مبارزه می کند . این ماده همچینین از رشد تومور های مغزی نیز پیشگیری می کند .

 

زردچوبه

سم زدایی از بدن :

زردچوبه دارای ترکیبات آلی فعال است که به بهبود عملکرد کبد و کاهش سطح سم در بدن می انجامد . این گیاه با تحریک سیستم لنفاوی و فعالیت آنتی اکسیدانی زردچوبه یک راه ایده آل برای بیماری های کبد و یا سمیت می باشد .

سلامت قلب :

این گیاه سبب کورکومین و ویتامین B6 می باشد . این مواد سبب بهبود سلامت قلب و عروق می شود . این ماده همچینین گرفتگی عروق را برطرف کرده و موجب کاهش فشار خون می شود .

افسردگی :

کورکومین موجود در این گیاه ، ماده ای همکاره می باشد . این ماده سبب تعادل هورمونی می شود . از این رو سبب از بین رفتن افسردگی، نوسانات خلقی ، اضطراب و استرس می شود .

مضرات :

این گیاه نیز مانند سایر گیاهان ممکن دارای مضراتی باشد . مصرف بیش از حد این گیاه نیز ممکن در برخی افراد سبب تهوع ، سرگیجه یا اسهال و …. شود . قبل از اینکه این گیاه را به عنوان داروی قلب مصرف کنید با پزشک مشورت کنید .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید