فواید نوشیدن آب هویج

فواید نوشیدن آب هویج

نوشیدن آب هویج می تواند از مزایای فراوانی برخوردار باشد و مواد مغذی نسبت به خوردن هویج به صورت مستقیم بهتر به بدن منتقل می شود .

آب هویج یکی از بهترین آب میوه های طبیعی برای حفظ سلامتی است . همانطور که از نامش بر می آید، آب هویج از هویج (Daucus carota) استخراج می شود و یکی از سبزیجات ریشه ای خوراکی است . بیش از نیمی از هویج جهان در چین کشت می شود . این میوه در سراسر جهان به راحتی در دسترس است از این رو تهیه این نوشیدنی کار ساده است .
این میوه مقادیر بالای بتا کاروتن ، ویتامین K و سایر مواد مغذی دیگر را دارا می باشد .  همچنین خوردن یک لیوان آب هویج به سبب حجم کمتر از دریافت همان مقادیر مواد مفید از هویج بسیار بهتر می باشد .
مهمترین مزایای آب هویج عبارتند از : توانایی پیشگیری از سرطان ، بهبود سلامت بینایی ، کاهش فشار خون ، تحریک سیستم ایمنی بدن ، سرعت بخشیدن به سوخت و ساز ، تقویت سیستم عصبی و بهبود هضم و …

جلوگیری از سرطان:

بسیاری از آنتی اکسیدان های موجود در هویج از جمله سطوح بالای بتا کاروتن به آب آن اضافه می شوند . تحقیقات نشان داده است که آنتی اکسیدان ها قادر به کاهش استرس اکسیداتیو در بدن هستند، از این رو از  ابتلا به سرطان  و سرطان پروستات جلوگیری می کند .

کاهش فشار خون:

این آبمیوه حاوی پتاسیم (تقریبا ۱۵٪ مصرف روزانه مورد نیاز شما)می باشد . آب هویج برای حفظ سلامت قلب ، کاهش فشار خون و جلوگیری از خطرات فشار خون بالا، عالی است . پتاسیم باعث کاهش تنش در رگ ها و عروق های خونی می شود که سلامت قلب و عروق را حفظ می کند .

متابولیسم شما را افزایش می دهد:

آب هویج بسیار غنی از ویتامین های B، به خصوص ویتامین B6، تیامین و ریبوفلاوین است . ویتامین های B برای فعالیت های متابولیک در بدن حیاتی هستند، همچنین به عملکرد عصبی و عملکرد مغز ، کمک کرده و موجب می شوند همه سیستم های بدن شما  به درستی فعالیت کنند .

تراکم استخوان را بهبود می بخشد:

با داشتن یک مقدار قابل توجه از مواد معدنی ، به خصوص پتاسیم ، کلسیم ، فسفر و منیزیم ، این آبمیوه برای جلوگیری از شروع پوکی استخوان و افزایش میزان تراکم معدنی استخوان شما عالی است .

بهبود گوارش:

یک چیز منحصر به فرد در مورد آب هویج این است که می تواند  ترشح صفرا را تحریک کند ، که باعث بهبود کارایی گوارشی و بهینه سازی جذب مواد مغذی می شود . علاوه بر این ، آب هویج منبع خوبی از فیبر رژیمی است که می تواند نشانه های یبوست ، گرفتگی و نفخ را در روده درمان کند .

بهبود دید:

اثرات افسانه ای بتاکاروتن در سلامت بینایی در جامعه به عنوان یک درمان طبیعی شناخته شده است و از آنجایی که آب هویج منبع غنی از بتاکارون است، اغلب برای افرادی که دچار مشکلات دید هستند ، توصیه می شود.  این مواد همچنین به بهبود شبکیه چشم و جلوگیری از آب مروارید کمک می کند .

افزایش ایمنی:

مقدار قابل توجهی از ویتامین C در آب هویج وجود دارد که به تولید سلول های سفید خون کمک می کند . علاوه بر آن به عنوان یک آنتی اکسیدان نیز عمل می کند . همچنین وجود ویتامین E و ویتامین A، می تواند به محافظت از بدن در برابر استرس اکسیداتیو و بیماری مزمن کمک کند .

افزایش رطوبت پوست:

با توجه به حضور بتا کاروتن و ویتامین C، رطوبت به مدت طولانی در پوست حفظ می شود . بتا کاروتن دارای اثرات ضد التهابی خاصی است، که به کاهش علائم پسوریازیس، اگزما و سایر بیماری های پوستی  کمک می کند . همچنین عفونت های زیر پوستی را از بین می برد .

 توجه داشته باشید با تمام مزایایی که از هویج گفته شد ، در مصرف آن زیاده روی نکنید زیرا ممکن است عوارض ناشی از آن به مراتب بیشتر از خواص آن باشد .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید