فواید نوشیدن آب گلابی برای بدن

فواید نوشیدن آب گلابی برای بدن

آب گلابی، همانطور که از نامش بر مشخص است، از گیاه گلابی تهیه می شود. گلابی بومی شمال آفریقا و بخش هایی از اروپا است ، ولی اکنون در سراسر جهان یافت می شود.


آب گلابی سبب افزایش آب بدن می شود. این آب میوه دارای آنتی اکسیدان های بسیاری است که سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. آب گلابی دارای ویتامین ها، مواد معدنی و اجزای قدرتمندی مانند ویتامین C، پتاسیم، مس، ویتامین K، ویتامین های مختلف B، آنتوسایانین، فلاونول ها، فسفر، منیزیم، کلسیم و آهن می باشد.

مزایای عمده آب گلابی عبارتند از: بهبود جذب مواد مغذی، رفع یبوست، تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش فشار خون، افزایش گردش خون، جلوگیری از سرطان، افزایش تراکم استخوان، بهبود سلامت سیستم عصبی، کمک به از بین بردن التهاب .

بهبود سلامت قلب :

گلابی دارای سطح قابل توجهی از پتاسیم است که می تواند سلامت قلب خود را با کاهش فشار خون محافظت کند. فشار خون بالا ده ها میلیون نفر در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار می دهد و سبب مشکلات بسیاری می شود. این موارد بدن شما را از خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی محافظت می کند.

افزایش گردش خون :

کمبود آهن در بدن می تواند موجب ضعف، خستگی و ناراحتی های معده شود. علائم کم خونی را می توانید با استفاده از آب گلابی کاهش دهید.

جلوگیری از پوکی استخوان :

آب میوه حاوی تعدادی از مواد معدنی مختلف شامل کلسیم، فسفر، منیزیم و آهن است که همه آنها در افزایش تراکم مواد معدنی استخوان در بدن نقش دارند. مصرف منظم این آب می تواند از ابتلا به پوکی استخوان جلوگیری  کند.

تنظیم سیستم عصبی :

مس یک ماده معدنی است که اغلب توسط متخصصان تغذیه نادیده گرفته می شود، اما به طور مستقیم با عملکرد سیستم عصبی مرتبط است، به این معنی که مس کمک می کند شبکه ارتباطی در بدن شما کارآمد تر باشد .

کاهش التهاب :

آب گلابی می تواند به کاهش التهاب در بافت ها، مفاصل و عضلات کمک کند. این آب یک نوشیدنی محبوب است و کمک می کند تا عضلات ترمیم شده و استراحت کنند.

جلوگیری بیماری آلزایمر :

وجود آنتی اکسیدان ها در این آب میوه برایرسلامت مغز بسیار موثر است. اثر رادیکال های آزاد در مغز می تواند منجر به بیماری های نورولوژیک مثل آلزایمر و زوال عقل شود، اما آنتی اکسیدان های موجود در این آب می توانند به پاک کردن پلاک و تقویت حافظه کمک کنند.

افزایش ایمنی :

ویتامین C  برای تحریک سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است. این آب میوه سبب کاهش استرس و التهاب در سراسر بدن و کمک به جلوگیری از بیماری مزمن می شود.

جلوگیری از سرطان :

آب گلابی یکی از ثروتمندترین منابع آنتی اکسیدان ها می باشد. گلابی غنی از فلاونول ها، کاتچین ها، اپیکاتچین ها، بتا کاروتن، کورستین، ویتامین C و سایر مواد فعال دیگر می باشد.

کاهش اختلالات خونریزی :

ویتامین K یکی دیگر از مواد مغذی است که معمولا نادیده گرفته می شود، اما عامل لخته شدن خون در بدن است. اگر شما کمبود ویتامین K دارید، آب گلابی بهترین نوشیدنی برای شماست. این آبمیوه از خونریزی بینی، هموروئید، قاعدگی شدید و خونریزی در اثر لقاح جلوگیری می کند.

طرز تهیه آب گلابی :

تهیه این آب میوه بسیار ساده می باشد. بدین منظور کافی است چند گلابی را پوست گرفته و تکه تکه کنید. سپس این تکه ها را در آبمیوه گیر یا مخلوط کن بریزید. می توانید مقداری آب لیمو طبیعی نیز به آن اضافه کنید.

مضرات :

مصرف بیش از حد این میوه می تواند دارای عوارض جانبی جمله اسهال، نفخ، گرفتگی، مشکلات کبدی و برخی بیماری های التهابی مانند نقرس داشته باشد.
    


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید