مزایای جوانه گندم

مزایای جوانه گندم

جوانه گندم دارای خولص بسیاری است . این گیاه دارای مواد مغذی بسیاری است که موجب شده دارای خواصی چون تقویت سیستم ایمنی بدن ، ضد پیری ، تقویت ذهن ، درمان زخم ، کاهش وزن و … می باشد .

در زیر با برخی از خواص جوانه گندم آشنا خواهید شد .

تقویت سیستم ایمنی بدن :

اضافه کردن جوانه گندم به رزیم غذایی می تواند سبب تقویت سیستم ایمنی بدن شود . این گیاه از بدن در برابر بیماری های قلبی و سرطان نیز جلوگیری می کند . جوانه گندم دارای آنتی اکسیدان می باشد که با نبود کردن رادکال های آزادموجب از بین رفتن عوامل بیماری زا در بدن می شود .

تقویت قلب :

کسانی که به طور منظم از جوانه گندم استفاده می کنند ، خطر ابتلا به بیماری عروق قلبی را کاهش می دهد . این گیاه سیستم قلبی را تقویت می کند . این گیاه همچنین با کاهش کلسترول خون سبب بهبود عروق خونی در نتیجه  موجب سلامت قلب می شود . جوانه گندم همچنین سبب کاهش بیماری های قلبی می شود .

ضد سرطان :

این گیاه دارای انواع ویتامین ها و آنتی اکسیدان می باشد . این مواد از فعالیت سلول های سرطانی جلوگیری می کند . این گیاه همچنین موجب مرگ سلول های سرطانی می شود .

ضد پیری :

جوانه گندم دارای مواد مغذی و ویتامین ها می باشد . این مواد اثرات بسیار مفیدی روی پوست و مو می گذارد و این گیاه از ریزش مو نیز جلوگیری می کند . این گیاه همچنین دارای ویتامین E می باشد . از این رو برای پسوریازیس ، آفتاب سوختگی ، اگزما ، چین و چروک ، چهره کسل کننده ، خراش مویی و … موثر است .

تقویت عضلانی :

یکی از بهترین منابع پروتئین در یک رژیم غذایی می تواند جوانه گندم باشد . این گیاه موجب ترمیم بافت های آسیب دیده می شود .
این گیاه همچنین سطح انرژی در بدن را نیز تنظیم می کند . پروتئین ماده مورد نیاز برای افرادی که مایل به پرورش اندامند ، محسوب می شود .

 

جوانه گندم

بارداری :

این گیاه در تولد نوزادی سالم بسیار موثر است . اسید فولیک موجود در ان می تواند از عوارض نقص لوله عصبی و عوارض دیگر جلوگیری کند .

دیابت :

اسید فولیک همچنین از دیابت نیز پیشگیری می کند . استفاده مناسب و در دوز مناسب می تواند از دیابت و کلسترول خون جلوگیری کند .

مضرات :

این گیاه کالری بالایی دارد ، پس در مصرف آن دقت کنید .

 


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید