مزایای شگفت انگیز آب خیار

مزایای شگفت انگیز آب خیار

نوشیدن آب برای بدن بسیار مفید می باشد . نوشیدن آب شاید برخی از افراد چندان خوشایند نباشد ، اما راه های دیگری وجود دارد که هم آب مورد نیاز بدن شما تامین شود و هم بر خاصیت آب افزوده شود . یکی از این راه ها نوشیدن آب خیار است .

درست کردن آب خیار کاری بسیار ساده است و کافی است چند حلقه خیار را برای چند ساعت در آب قوطه ور کنید . با همینکار ساده مواد مفید خیار به درون آب تزریق می شود . آب خیار دارای خواص فراوانی است که در زیر چند نمونه از آن را بیان می کنیم .

برخی از مزایای استفاده از آب خیار عبارتند از مراقبت از پوست ، کاهش وزن ، درمان بیماری های مزمن ، سلامت قلب و عروق، و تراکم استخوان و … .

مراقبت از پوست :

آنتی اکسیدان ها و ویتامین های موجود در خیار می توانند به سلامت پوست کمک کنند ، زیرا آنتی اکسیدان ها قادر به خنثی سازی رادیکال های آزاد هستند که باعث کاهش اکسیداتیو می شود؛ نیرویی که می تواند به چین و چروک، لکه های سنی و … بیفزاید .

کاهش وزن :

آب به طور طبیعی خوب است، زیرا اغلب تشنگی را  با گرسنگی اشتباه می گیرند . هنگامی که آب خیار را به رژیم غذایی خود را می افزایید ، برخی از وعده های غیر ضروری که می تواند رژیم غذایی را برهم زند ، جلوگیری می کند .

بهبود قلب :

مصرف آب خیار یک راه عالی برای افزایش میزان پتاسیم است که یک الکترولیت حیاتی برای سلامت کلی بدن است . پتاسیم همچنین به عنوان یک وازودیلاتور عمل می کند تا فشار خون بالا و فشار خون پایین را در سیستم قلب و عروق تنظیم کند ، بنابراین خطر ابتلا به آترواسکلروز ، حملات قلبی ، سکته مغزی و بیماری قلبی عروقی را کاهش می دهد .

تراکم استخوان :

اگرچه در آب آشامیدنی مواد معدنی زیادی وجود ندارد ، اما در آن عناصر کمیاب سیلیس و منگنز وجود دارد . این می تواند به تقویت استخوان ها و کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان در سن شما کمک کند .

آب خیار

سرطان :

خیار حاوی یک ترکیب منحصر به فرد به نام cucurbitacin است ، که به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی در بدن عمل می کند . در سال های اخیر این ترکیب موضوع تحقیق بسیاری بوده است و مشخص شده است که نوشیدن آب خیار می تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات را در میان دیگران کاهش دهد .

دفع سموم :

نوشیدن آب خیار به معنای نوشیدن مقدار زیادی آب است که می تواند به کاهش حجم بدن و افزایش ادرار کمک کند . این بدان معنی است که سموم در بدن شما سریعتر از بین می روند . فشار روی سیستم متابولیک شما کاهش می یابد .
قدرت عضلانی :
یکی از اجزای منحصر به فرد آب خیار، سیلیس است که معدنی است که به ندرت در رابطه با سلامت انسان بحث می شود . با این حال، این بخش مهمی از بافت همبند در بدن است و می تواند به رشد ماهیچه ها و تنه کمک کند .

 


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید