مزایای شگفت انگیز نوشیدن آب پرتقال

مزایای شگفت انگیز نوشیدن آب پرتقال

پرتقال یکی از میوه های مرکبات است . این میوه محبوب و خوشمزه بوده و به صورت های مختلفی مصرف می شود . از آب پرتقال تا اسانس یا به صورت خشک شده .

آب پرتقال یکی از انواع مصارف پرتقال است که طرفدار بسیاری دارد . آب پرتقال نیز دارای خواص مشابهی با پرتقال است . از جمله این خواص می توان به افزایش ایمنی ، کاهش نشانه های پیری ، جلوگیری از سرطان ، ترمیم سلول ها ، سم زدایی بدن ، بهبود گردش خون و فشار خون ، کاهش التهاب و … اشاره کرد .
این آب میوه در صورتی می تواند مفید باشد که ۱۰۰٪ طبیعی باشد و حاوی مواد نگهدارنده ، افزودنی ها و قند نباشد . توجه داشتید هرگونه از پردازشی روی این آب میوه از جمله آب پرتقال منجمد ، آب پرتقال کنسرو شده و … از خواص آن می کاهد .
این آب میوه حاوی ویتامین C، ویتامین A، تیامین ، فولات ، پتاسیم ، فیبر ، پروتئین، مس ، منیزیم ، فلاونوئیدها ، هسپریدین و مواد مغذی دیگر است . از لحاظ کالری ، آب پرتقال در هر  100 میلی لیتر ، ۴۷کالری دارد .

تقویت سیستم ایمنی:

پرتقال و آب پرتقال به مدت های طولانی به عنوان قدرتمند ترین میوه از نظر خواص شفابخشی  شناخته شده است  و یکی از ثروتمندترین منابع ویتامین C که می توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید . ویتامین C ، همچنین به عنوان اسید اسکوربیک شناخته می شود، به عنوان یک آنتی اکسیدان اولیه در بدن عمل می کند و رادیکال های آزاد را از بین می برد یا خنثی می کند . علاوه بر این اسید اسکوربیک یکی از اجزای اساسی کلاژن است که برای ترمیم سلول ها و رشد بافت های جدید بدن ضروری است . علاوه بر ویتامین C، آب پرتقال همچنین دارای ویتامین A بسیار بالا است که به عنوان آنتی اکسیدان متوسط ​​عمل می کند .این خاصیت به بهبود عملکرد کلیه کمک می کند .

جلوگیری از سرطان:

همانطور که گفته شد، ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان کار می کند و یکی از مهم ترین عملکرد آنتی اکسیدان ها جلوگیری از سرطان است . آنتی اکسیدان ها DNA سلول های سالم را از ابتلا به سلول های سرطانی حفظ می کنند . علاوه بر ویتامین C، این آب میوه همچنین حاوی آنزیم هیسترینید است که به کاهش رشد تومور می انجامد .

افزایش گردش خون:

یکی دیگر از جنبه های بسیار قدرتمند آب پرتقال، محتوای فولات (Folate) آن است  . 5این آب میوه حاوی ویتامین B9 است . این ویتامین برای ایجاد DNA و رشد سلول های جدید ضروری است . علاوه بر این ، فولات نقش مهمی در ساخت گلبول های قرمز جدید و همچنین موجب تحریک جریان خون در اندام ها می شود . این بدان معنی است که اکسیژن  به خوبی در بدن پخش می شود  و متابولیسم کلی بدن و عملکرد همه سیستم ها را تقویت می کند و آنها را کارآمدتر می کند .

کاهش التهاب:

مرکبات معمولا به عنوان عوامل ضد التهابی شناخته می شوند و آب پرتقال نیز از این مسئله استثنا نیست . شکر بالا و وعده های غذایی حاوی چربی می تواند منجر به التهاب قسمت های مختلف بدن شود و این به نوبه خود منجر به افزایش مقاومت به انسولین می شود . این مسئله یکی از علل اصلی دیابت نوع ۲ و آترواسکلروز است . مطالعات نشان داده اند که آب پرتقال می تواند این مقاومت به انسولین را با کاهش التهاب مهار کند . این خواص از قلب محافظت می کند .

کاهش فشار خون:

هسپریدین در آب پرتقال یک آنتی اکسیدان است که بدن را در برابر بیماری ها و سرطان محافظت می کند . این ترکیب گیاهی محلول در آب نیز فعالیت و عملکرد رگ های خونی کوچک را تحت تاثیر قرار می دهد . این خواص می تواند تاثیر عمده ای بر فشار خون داشته باشد و تحقیقات نشان می دهد این آنتی اکسیدان قوی موجب کاهش فشار خون و کاهش احتمال بیماری های قلبی عروقی می شود .

تعادل سطح کلسترول :

کلسترول بالا یکی از علل خطرناک بیماریهای قلبی عروقی است . بنابراین نباید از آن به سادگی گذشت . به نظر می رسد که آب پرتقال اثرات کلسترول بد را کاهش می دهد و باعث افزایش کلسترول خوب در بدن می شود . این ویژگی به این معنی است که احتمال ابتلا به آترواسکلروز ، حمله قلبی و سکته مغزی کاهش می یابد .

مضرات :

با خواص گفته شده شاید تمایل به اضافه کردن آب پرتقال به رژیم غذایی بالا رود . اما توجه داشته باشید مصرف زیاد هر ماده غذایی می تواند مضر باشد . آب این میوه اسیدی بوده و ممکن است به معده شما آسیب بزند . همچنین مصرف زیاد آن می تواند اثرات بدی روی قند خون بگذارد .این آب میوه همچنین فاقد فیبر بوده و هضم را مشکل می سازد .
 


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید