مزایای نوشیدن آب آلبالو در تابستان

مزایای نوشیدن آب آلبالو در تابستان

آلبالو یکی از میوه های تابستانی پرطرفدار می باشد . این میوه به سبب طعم ترشی خوشمزه ای که دارد ، بسیار مورد توجه است .

آب آلبالو نوشیدنی است که از میوه های آلبالو تهیه می شود . این نوشیدنی دارای ویتامین E، ویتامین A، ویتامین C، روی، کورستین، ترکیبات فنولیک ، کربوهیدرات، فیبر، پروتئین، چربی، منگنز، پتاسیم، مس، کلسیم، آهن، منیزیم و امگا ۳ و اسیدهای چرب امگا ۶ می باشد .
آب آلبالو دارای خواص بسیاری می باشد که در زیر به آن اشاره می کنیم .

تنظیم فشار خون :

یکی از مهمترین عناصر آب آلبالو، کورستین است که یک آنتی اکسیدان قوی است که قادر به کاهش استرس اکسیداتیو در بسیاری از نقاط بدن است . این ترکیبات سبب پایین آمدن سطخ کلسترول و فشار خون می شود . از این رو از حملات قلبی و سکته مغزی جلوگیری می کند .

جلوگیری از سرطان :

این نوشیدنی حاوی آنتی اکسیدان های بسیاری می باشد . این آنتی اکسیدان ها می توانند تاثیرات رادیکال های آزاد را در سیستم های مختلف کاهش دهند . ترکیبات موجود در این نوشیدنی از تشکیل انواع تومور جلوگیری می کند .

کاهش وزن :

اگر علاقه مند به کاهش وزن هستید، آب آلبالو یک استراتژی عالی برای کاهش وزن می باشد . این نوشیدنی سبب افزایش سوخت و ساز بدن شده و از رسوب چربی شکمی جلوگیری می کند . همچنین با کاهش کلسترول، افزایش گردش خون و جلوگیری از دیابت، می تواند به شما کمک کند تا وزن بیشتری را از دست بدهید .

افزایش رشد عضلات :

این نوشیدنی با خواص تحریک کننده، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی که دارد ، سبب درمان بسیاری از بیماری ها می شود . از رو به عضلات کمک می کند تا بهتر و بیشتر رشد کنند .

درمان بی خوابی :

یکی از مواد شیمیایی که برای درمان بی خوابی مفید است ، ملاتونین است که یک هورمون حیاتی است که بدن تنظیم خواب محسوب می شود . نوشیدن یک فنجان از این آب قبل از خواب، می تواند به درمان بی خوابی شما کمک کند .

درمان آرتروز و نقرس :

آب آلبالو می تواند علائم آرتروز، نقرس، سردرد و ناراحتی های دستگاه گوارش را تسکین دهد . سطوح بالای ویتامین A و C در این نوشیدنی، می تواند به سم زدایی بدن کمک کند .

افزایش ایمنی :

با توجه به محتوای آنتی اکسیدانی موجود در این نوشیدنی ،آب آلبالو کمک می کند تا از انواع عفونت ها در امان باشید .  

مضرات :

با اینکه آب آلبالو دارای خواص فراوانی است اما مصرف بیش از حد آن ممکن است دارای عوارض جانبی خاصی باشد .
اگر از داروهای ضد انعقادی استفاده می کنید، مصرف همزمان این نوشیدنی با دارو می تواند سبب خونریزی شود .
مصرف بیش از حد این میوه می تواند برای زنان باردار مضر باشد .
با اینکه این میوه با افزایش سوخت و ساز سبب لاغری می شود اما خود دارای کالری بالایی است . بنابراین مصرف بیش از حد آن می تواند سبب اضافه وزن شود .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید