مزایای نوشیدن آب کلم

مزایای نوشیدن آب کلم

کلم به شکل گسترده ای در سرتاسر جهان برای آشپزی در سالادها و به شکل ترشی و آبمیوه های سالم استفاده می شود . اما چقدر با فواید آب کلم آشنایی دارید؟


یک لیوان آب کلم می تواند مقادیر قابل توجهی از ویتامین های  K، A ، E و C، کلسیم ، آهن ، پتاسیم ، گلوتامین ، فسفر ، ید ، ویتامین های گروه  B، فیتونوتیت ، آنزیم ها و ترکیبات آنتی اکسیدان را فراهم کند.
مزایای چشمگیر آب کلم شامل سم زدایی بدن ، تقویت ایمنی ، کاهش وزن ، بهبود سریع تر مشکلات پوستی ، عملکرد هورمونی متعادل ، کاهش فشار خون و … است .

مراقبت از پوست:

آب کلم دارای آنتی اکسیدان ها ، از جمله ویتامین C و E می باشد ، که می تواند به بهبود سلامت و ظاهر پوست شما کمک کند . این مواد می تواند رادیکال های آزاد از سطح پوست را از بین ببرد و با از بین بردن چین و چروک و لکه های قرمز  و ایجاد درخشندگی سالم پوست روند پیری را کاهش دهد .

کاهش وزن:

آب کلم بسیار کم کالری است و فقط ۱۸ کالری در یک لیوان دارد . با این حال، این آب همچنین دارای مواد مغذی است و می تواند بدن شما را تقویت کند . بنابراین، کاهش خطر ابتلا به دیابت و کاهش وزن با میان وعده های غذایی کم کالری بخشی از رژیم غذایی ایده آل  برای کاهش وزن است .

افزایش ایمنی:

با وجود ویتامین C ، آنتی اکسیدان ها و سایر مواد معدنی تقویت کننده ایمنی موجود در این آب می تواند یک سیستم محافظ برای سیستم ایمنی باشد . علاوه بر این ، بعضی از مواد موجود در آب کلم می توانند از انتشار هیستامین ها در بدن جلوگیری کنند که موجب کاهش بار کاری سیستم ایمنی بدن می شود . آب کلم همچنین یک سم زدا بسیار قوی بوده و به کبد و کلیه ها بسیار کمک می کند .

کاهش سطح کلسترول:

مطالعات متعدد نشان داده است مصرف منظم کلم می تواند باعث کاهش میزان کلسترول LDL شما شود که می تواند به مشکلات قلبی منجر شود . با هماهنگ کردن سطح کلسترول، این آب می تواند به کاهش وزن و بهبود سلامت قلب کمک کند .

درمان مشکلات معده:

این همان چیزی است که آب کلم به سبب آن معروف است؛ تعادل سطح اسیدیته در معده و کاهش زخم معده است  . با توجه به وجود سولفورفان و دیگر آنزیم های طبیعی ، پوشش مایع موجود در معده را تقویت خواهد شد وآماده برای مقابله با زخم های گوارشی خواهد شد . در واقع ، مطالعات نشان داده است که نوشیدن ۴-۶ فنجان آب کلم در روز می تواند زخم معده را در کمتر از دو هفته از بین ببرد .

تقویت مغز :

تحقیقات نشان داده است برخی از مواد تشکیل دهنده فعال در آب کلم، یعنی آنتوسیانین ها و ویتامین K، به بهبود عملکرد مغز کمک می کند . آب این میوه همچنین در ترکیب با آنتی اکسیدان های دیگر، می توانید خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و دیگر موارد را کاهش دهید .

تعادل سطح هورمون:

مقدار قابل توجهی ید در کلم وجود دارد که می تواند بر تولید غده تیروئید و تولید هورمون را نظارت و کنترل کند . ید یک ماده معدنی ضروری است که بسیاری از افراد دچار کمبود هستند، اما اگر می خواهید احتمال ابتلا به هیپرتیروئید و کم کاری تیروئید را کاهش دهید، این آب دقیقا همان چیزی است که شما نیاز دارید.

جلوگیری از سرطان:

تعدادی از آنتی اکسیدان های منحصر به فرد در آب کلم وجود دارد . از جمله ترکیبات سولفوریک و ایزوسیانات، که هر دو می توانند از استرس اکسیداتیو و سرطان زایی تاثیر گذار باشد . تحقیقات بیانگر اثر این مواد فعال برای کاهش سرطان های مختلف ، از جمله سرطان کولون، معده و سرطان پروستات ثابت کرده است .

کاهش فشار خون:

آب کلم دارای پتاسیم است که به کاهش فشار خون کمک می کند .آب این گیاه می تواند فشار و تنش در عروق خونی و شریان ها را کاهش دهد، که در نتیجه خطر ابتلا به بیماری های آترواسکلروز ، حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهد و همچنین عملکرد عضلات و سیستم عصبی را بهبود می بخشد .

مضرات آب کلم

عوارض جانبی نوشیدن آب کلم خیلی کم است. توجه داشته باشید که برخی از افراد نوشیدن آب کلم موجب افزایش گاز و نفخ شدن را به دنبال داشته باشد . دربرخی دیگر افزایش التهاب روده گزارش شده است .
    

چگونه آب کلم را تهیه کنیم ؟

شما می توانید به راحتی آب کلم را در خانه تهیه کنید و از نظر طعم و مزه، می توانید برخی آب میوه ها، سبزیجات و ادویه ها اضافه کنید.
برای ایجاد آب کلم، بهتر است از قسمت میانی آن استفاده کنید . زیرا طعم بهتری دارد . در زیر ما تهیه یک نوع نوشیدنی با کلم را به شما آموزش خواهیم داد .

 

مواد لازم :

۱ گل کلم سبز / قرمز متوسط، ریز خرد شده

۲-۱ عدد سیب، پوست کنده و خرد شده

۱ اینچ ریشه تازه زنجبیل، پوست کنده و برش داده شده

۱ لیمو، پوست کنده

۱ فنجان آب تمیز


طرز تهیه
تمامی مواد را پوست گرفته شستشو داده و خرد کنید . سپس تمامی مواد را به میکسر اضافه کرده تا مخلوط شود . می توانید مخلوط حاصل را از صافی عبور داده و بفشارید تا آب آن ها جدا شود . سپس میل کنید و لذت ببرید.
    


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید