در مورد فواید روغن نارگیل بیشتر بدانید

در مورد فواید روغن نارگیل بیشتر بدانید

نارگیل یکی از میوه های بسیار خوشمزه می باشد . روغن نارگیل دارای فواید بسیاری می باشد .

تقویت پوست و مو ، بهبود گوارش ، درمان عفونت ، درمان انواع بیماری ها و …  از جمله خواص روغن نارگیل می باشد . در زیر با جزئیات بیشتری از خواص روغن نارگیل آشنا خواهیم شد .

مراقبت از پوست :

این روغن یک مرطوب کننده بسیار موثر برای انواع پوست می باشد . از این رو سبب از بین رفتن خشکی پوست می شود . این روغن همچنین از  پوسته شدن پوست و خشکی پوست جلوگیری می کند . چین چروک را نیز از بین می برد .
این روغن از انواع مشکلات پوستی چون پسوریازیس ، آماس پوست ، اگزما و سایر عفونت های پوستی نیز جلوگیری می کند .
بدین منظور می توانید پوستتان را با این روغن ماساژ دهید .

بهبود مو :

روغن نارگیل برای تقویت موها بسیار موثر است . از این رو این روغن برای تقویت و ریزش مو بسیار مفید است . این روغن از شوره سر نیز جلوگیری می کند . برای استفاده از خواص روغن نارگیل می توانید موهایتان را با این روغن ماساژ دهید .

تقویت قلب :

این روغن برای سلامت قلب بسیار مفید است . این روغن برای جلوگیری از کلسترول بالا و فشار خون بالا بسیار مفید است . این روغن شراین را باز کرده و تصلب شراین جلوگیری می کند . روغن نارگیل از آسیب و صدمه به عروق جلوگیری می کند .

کاهش وزن :

این روغن برای کاهش وزن بسیار مفید است . روغن نارگیل به کاهش چاقی شکمی بسیار کمک می کند . این روغن سوخت و ساز بدن را نیز افزایش می دهد . این روغن مصرف انرژی را بالا برده و به افراد چاق در کاهش وزن بسیار کمک می کند .

تقویت سیستم ایمنی :

این روغن دارای خواص ضد قارچ ، ضد ویروسی و ضد باکتری می باشد . بدن انسان اسید لوریک را به مونولورین تبدیل می کند . تحقیقات نشان می دهد این یک راه مقابله با ویروس و باکتری می باشد . این خواص همچنین از تبخال ، آنفولانزا ، ویروس سیتومگال و حتی HIV نیز پیشگیری می کند .

 

روغن نارگیل

سیستم گوارش :

این روغن برای تقویت سیستم گوارش بسیار مفید می باشد . از این رو این روغن به هضم بهتر غذا و جلوگیری از نفخ و درد معده بسیار موثر است . این روغن همچنین با میگروه و باکتری های موجود در دستگاه گوترش مبارزه کرده و از سوء هاضمه جلوگیری می کند .

بهبود دندان :

کلیسم یکی از ارکان مهم دندان می شود . روغن نارگیل سبب جذب راحت تر کلسیم در بدن می شود . تحقیقات نشان می دهد ، این روغن از تشکیل پلاک و التهاب لثه جلوگیری می کند .

عفونت :

وقتی که روغن نارگیل را به مناطق آلوده می زنید ، در واقع ان مناطق را ضد عفونی می کنید . این روغن بدن را از گرد و غبار خارجی ، هوا ، قارچ ها ، باکتری ها و ویروس ها محافظت می کند .

جلوگیری از سرطان و HIV :

تحقیقات بر این است که این روغن نقش مهمی در کاهش حساسیت های ویروسی برای اچ آی وی و بیماران مبتلا به سرطان ایفا می کند .

این موارد برخی از مزایای روغن نارگیل می باشد .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید