چای تیره یکی از انواع چای

چای تیره یکی از انواع چای

چای از جمله نوشیدنی هایی است که به طور روزانه از آن استفاده می کنیم . فردی را نمی توانید پیدا کنید که تاکنون چای نخورده باشد .


چای که از درخت کاملیا سیننسیس تهیه می شود دارای انواع گوناگونی می باشد . چای به ۶ دسته چای سبز ، چای سیاه ، چای سفید ، چای زرد ، چای اولانگ و چای تیره تقسیم می شود . مثلا چای سیاه به طور کامل تخمیر می شود و چای سبز اصلا تخمیر نمی شود و …
هرکدام از این چای ها دارای خواصی می باشند . حال برخی از خواص ها در نوعی از چای قوی تر و برخی ضعیف تر ولی به طور کل در اکثیر خواص ها باهم مشترک می باشند .

چای تیره :

چای تیره از یک سری فرایند تخمیر ثانویه حاصل می شود . Puer یک دسته از چای تیره است . چای تیره مزه ای مانند چای پر رنگ و خاکی دارد . این چای اندکی شیرین بوده و طعم گل مانندی دارد .

تولید چای تیره قدمتی ۱۵۰۰ ساله دارد . Anhua ، Yiqang و Linxing  از جمله شهرستان های چین بودند که در ابتدا این چای را تولید کردند . همچنان چین بزرگ ترین تولید کننده این چای می باشد .  این چای در کمتر کشور هایی یافت می شود و هنوز تحقیقات روی این چای ادامه دارد . چای تیره محبوبیت و مصرف بالایی ندارد . از این رو کمتر کسی این چای را می شناسد و کمتر کشوری اقدام به تولید آن می کند .

چای سیاه همچنان پر طرفدار ترین چای در بین انواع چای موجود در ایران می باشد و هیچکدام از انواع چای هنوز نتوانسته اند جایگزین آن شوند . چای سیاه به سبب عطر و طعم بی نظیری که دارد ، دوستدارا بسیاری دارد . بهترین چای سیاه ، چای ایرانی می باشد که در شمال کشور در لاهیجان تولید می گردد .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید