چای زعفران چه خواصی دارد

چای زعفران چه خواصی دارد

چای زعفران یکی از دمنوش های فوق العاده می باشد. در ادامه مطلب از خواص چای زعفران آگاه می شوید.

چای زعفران یک چای گیاهی است که از گل خشک شده زعفران تهیه می شود. زعفران یکی از گران ترین ادویه های موجود در جهان است . به همین سبب دمنوش زعفران نیز از گران ترین دمنوش های گیاهی می باشد. اگر از کیسه های آماده دمنوش زعفران استفاده می کنید باید بگویی که این کیسه های چای حاوی کافئین و … می باشد که مصرف آن توصیه نمی شود.

دمنوش زعفران حاو جمله آنتوسیانین، آلفا کاروتن و بتا کاروتن، ویتامین B و دیگر کاروتنوئیدها و آنتی اکسیدان ها می باشد.
مهمترین مزایای چای زعفران عبارتند از: بهبود خلق و خو ، از بین بردن PMS، بهبود پوست، بهبود بینایی، افزایش حافظه، جلوگیری از سرطان و حفظ سلامت قلب و …

ضد افسردگی :

مطالعات متعدد نشان داده است که استفاده از زعفران قادر به تأثیر بر تعادل هورمونی مغز است که می تواند تأثیرات قابل توجهی بر خلق و خوی، اضطراب و علائم افسردگی داشته باشد. خوردن یک فنجان از این چای می تواند خلق و خوی شما را از تقویت کند.

تقویت حافظه :

این چای حاوی آنتی اکسیدان است. این خاصیت می تواند رسوب پلاک را در مغز کاهش دهد و خطر بیماری های عصبی مانند آلزایمر یا پارکینسون را کاهش دهد.

پیشگیری از سرطان :

آنتوسیانین ها و کاروتنوئید های موجود در این دمنوش قادر به خنثی سازی رادیکال های آزاد هستند. این خاصیت می تواند سطح التهاب را کاهش دهد و از بیماری هایی مانند سرطان، آرتریت روماتوئید و بیماری های قلبی عروقی جلوگیری کند.

بهبود بینایی :

بتا کاروتن می تواند از دژنراسیون ماکولا و آب مروارید جلوگیری کند. از این رو برای تقویت بینایی حائز اهمیت می باشد.

فشار خون:

تعدادی از مطالعات نشان داده اند که این چای می تواند فشار خون پایین را بهبود بخشد. همچنین چای زعفران باعث کاهش میزان تری گلیسیرید و کلسترول می شود که از ابتلا به آترواسکلروز و حملات قلبی محافظت می کند.

بهبود پوست :

آنتی اکسیدان ها و خواص ضد التهابی این چای می تواند به بهبود وضعیت پوست، مانند پسوریازیس یا اگزما کمک کند.

طرز تهیه چای زعفران :

تهیه چای زعفران در خانه بسیار آسان است، اما چیزی که مهم است این می باشد که زعفرانی که در اختیار دارید، اصل و بدور از افزودنی های رنگی باشد.
برای تهیه این دمنوش، مانند دیگر دمنوش ها آب را جوش آورده سپس آب را روی رشته های زعفران بریزید. ۴-۵ دقیقه اجازه هید دم بکشد. در صورت تمایل می توانید به آن عسل اضافه کنید.

مضرات چای زعفران :

تاکنون هیچگونه عوارضی برای این نوشیدنی گزارش نشده است. زنان باردار قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنند. از مصرف بی رویه و زیاد از حد این دمنوش نیز پرهیز کنید .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید