چای سرد چیست

چای سرد چیست

چای مهم ترین نوشیدنی در سراسر جهان است. چای انواع مختلفی دارد که با آن ها آشنا هستید اما آنچه که مد نظر ما می باشد، چای سرد می باشد.

شاید از خود بپرسید چای سرد چیست. این چای همان چای معمولی است که با گذشت زمان و یخ خنک می شود. شما می توانید از انواع مختلف چای همچون چای سیاه، سفید و یا سبز این چای را تهیه کنید. از طرفی شما می توانید برای بهبود طعم و مزه، از انواع لیمو، هلو، گیلاس، نارنگی و … استفاده کنید.
چای سرد، به دلیل غلظت کافئین، پلی فنول ها، کاتچین ها، آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی، از مزایای مشابه چای سیاه معمولی برخوردار است.

کاهش وزن :

چای سرد کم کالری بوده و دارای  قند طبیعی بسیار کمی می باشد. این چای به شما احساس طراوت و تازگی می بخشد بدون انکه موجب افزایش وزن شما شود.

سیستم ایمنی :

آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی موجود در چای سبب بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن می شوند. ویتامین C موجود در این چای همچنین موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

سلامت استخوان :

وجود مقدار قابل توجهی از منگنز و فلوراید در چای سیاه ، می تواند به شما در افزایش تراکم معدنی استخوان و جلوگیری از پوکی استخوان کمک کند. همچنین این خاصیت در حفظ سلامت مینای دندان نیز موثر است.

بیماری قلبی :

فلاونوئیدهای موجود در چای سرد، آنتی اکسیدان های عالی هستند که می توانند به کاهش التهاب بافت های شریانی و رگ های خونی کمک کنند. از این رو از بیماری قلبی عروقی جلوگیری می شود.

مضرات چای سرد :

ممکن است در برخی از افراد مصرف چای سرد سبب سردرد، سنگ کلیه و عوارض احتمالی دیابت شود.
این نوشیدنی حاوی کافئین است پس در مصرف آن زیاده روی نکنید.

طرز تهیه چای سرد :

به مانند روش های معمول، چای را دم کنید. می توانید چند چای همچون چای سیاه و سفید و … را بهم مخلوط کنید. پس از دم کشیدن اجازه دهید ۱۰-۱۵ دقیقه خنک شود. چای را درون لیوانی  حاوی یخ بریزید. می توانید تکه های از لیموی تازه نیز به آن اضافه کنید.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید