چای سفید جادوگر سلامت و جوانی شما

چای سفید جادوگر سلامت و جوانی شما

چای از بوته درختچه کاملیا سیننسیس تهیه می شود . دارای انواع گوناگونی می باشد . چای سبز ، چای سیاه ، چای زرد ، چای اولانگ ، چای تاریک و چای سفید از ۶ دسته چای می باشند .

چای سفید چایی است که از غنچه ها و برگ های باز نشده درختچه کاملیا سیننسیس تهیه می شود . این چای بدون تخمیر بوده و برگ های آن را بدون اینکه خشک کند ، بخار می دهند . این چای دارای طعمی فوق العاده بوده و بسیار کم یاب می باشد .

چای سفید دارای فواید بسیاری چون کاهش خطر ابتلا به سرطان ، تقویت قلب ، افزایش سلامت دهان و دندان ، محافظت پوست را از اثرات مضر نور UV ، ضد باکتری ، افزایش ترشح انسولین ، رفع عطش ، کاهش وزن و … می باشد .

 

فواید چای سفید

آنتی اکسیدان قوی :

وجود رادیکال های آزاد در بدن موجب صدمه به قسمت های مختلف بدن می شود . چای سفید به سبب داشتن پلی فنول رادیکال های آزاد را خنثی کرده و موجب سلامت شما می شود . همچنین این چای با دارا بودن خاصیت آنتی اکسیدانی در محافظت از سلول های عصبی بسیار موثر است .

ضد پیری :

وجود رادیکال های آزاد در بدن موجب پیری زودرس می شوند و چای سفید با این رادکال ها مبارزه می کند . در واقع ، وجود انتی اکسیدان های قوی در این چای موجب جلوگیری از پیری زودرس می شوند .
همچنین این چای به داشتن پوستی سالم بسیار کمک می کند . آنتی اکسیدان های موجود در این چای به بازسازی پوست شما و ترمیم آن بسیار کمک می کند . همچنین از رسیدن اشعه های مضر به پوستتان محافظت می کند و موجب جوان ماندن شما می شود .

بهبود دهان و دندان :

 این چای به سبب داشتن پلی فلاونوئیدها و تانن موجب تشکیل پلاکت دندان شده و همچنین بهسبب داشتن فلوراید کاهش خطر ابتلا به پوسیدگی دندان و ایجاد حفرع درون آن بسیار موثر است .

کاهش خطر ابتلا به سرطان :

چای سفید مانند چای سبز در کاهش خطر ابتلا به سرطان بسیار موثر می باشد . تحقیقات بیانگر این است چای سفید حاوی ترکیباتی است که از رشد سلول های سرطانی جلوگیری کرده و اقدام به ازبین بردن آن ها می کند .

جلوگیری از اختلالات قلبی عروقی :

چای سفید حاوی فلاونوئید می باشد . این ماده در میوه ها و سبزیجات نیز وجود دارد . وجود این ماده موجب می شود تا کاهش خطر ابتلا به اختلال قلبی و عروقی کاهش یابد . فلاونوئیدها ها همچنین موجب کاهش فشار خون می شوند .

کاهش وزن :

چای سفید به کاهش وزن بیار کمک می کند . مصرف این چای موجب می شود تا از تشکیل سلول های چربی در بدن جلوگیری شود . این امر موجب چربی سوزی در بدنتان و در نتیجه کاهش وزن می شود . البته این خاصیت در دیگر انواع چای نیز وجود دارد .

این ها تنها چند مورد از خواص بی نظیر این چای می باشند . چای سفید مقدار بسیار اندکی کافئین دارد ، در واقع یک فنجان قهوه ۳ برابر یک فنجان چای سفید ، کافئین دارد . از این رو می توان گفت این نوشیدنی اعتیاد آور نیست و مشکلی برایتان پیش نمی آورد .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید