چای سفید خوش طعم ترین و گران ترین چای

چای سفید خوش طعم ترین و گران ترین چای

چای از پر طرفدار ترین نوشیدنی هایی است که مصرف می کنیم . این نوشیدنی پر طرفدار انواع مختلفی از این رو تمام سلیغه ها را در بر می گیرد و موجب خوشایندی مصرف کنندگان آن می شود .


چای سفید ، چای سبز ، چای زرد ، چای سیاه ، چای تاریک ، چای اولانگ از انواع چای می باشند که حاصل درخت کاملیا سیننسیس (Camellia sinensis ) می باشند . در این  بخش به توضیح چای سفید می پردازیم .

چای سیاه چای کاملا تخمیری و تحت فرایند پیچیده حاصل می شود . چای اولانگ چای نیمه تخمیر و چای سبز ، چای بدون تخمیر  می باشد . چای سفید از برگ های تازه در واقع غنچه های باز نشده بوته چای تهیه می شود . این چای شبیه چای سبز می باشد منتهی از چای سبز لطیلف تر و طعم بهتری دارد . این چای بدون تخمیر فرآوری می شود در واقع قبل از این که برگ های چای خشک شوند آن ها را بخار می دهند . در انجام این فرایند کرک های روی برگ ها و غنچه ها موجب می شوند تا برگ های چای به رنگ به رنگ سفید در آیند . چای سفید طعم خیلی دلپذیر و شیرینی دارد ، قیمت آن نیز نسبت انواع دیگر چای گران تر است .  این چای بسته نوع غنچه های چای خود نیز دارای انواع مختلفی چون گل صد تومانی سفید  ، ماه طلایی ، سوزن نقره ای ، ابر سفید می باشد . این چای بیشتر در چین ، ژاپن و منطقه دارجلینگ  تهیه می شود .

خواص :

– کاهش فشار خون
– کاهش کلسترول
– بهبود استخوان
– ضد باکتری
– ضد ویروس
– کاهش قند خون
– ضد سرطان
– تقویت قلب
– بهبود جریان خون و رگ ها
– آرامش بخش
– بهبود سرماخوردگی
– بهبود آنفولانزا
– کاهش علائم HIV
– از بین بردن بوی بد دهان
– بهبود پوست ؛ این چای موجب عملکرد بهتر پوست می شود .
– بهبود کلیه
– نیرو دهنده
– دیابت
– کاهش خطرت حاصل از اشعه ماورا بنفش
– تقویت مغز
– کاهش وزن

این چای فاقد کالری می باشد و جلوی رشد سلول های جدید چربی را در بدن می گیرد همچنین موجب تحریک آنزیم تجزیه کننده چربی ( لیپولیز ) می گردد . لیپویز باعث شکستن چربی های ذخیره ای در بدن و فرستادن آن ها به جریان خون می شود .

 

چای سفید

 

طرز مصرف :

برای دم کردن چای سفید کافی است پس از جوش آمدن آب اندکی صبر کنید تا دمای آب کاسته شود ، آنگاه آب را روی چای خشک ریخته و اجازه دهید ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی حرارت غیر مستقیم ( کتری یا


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید