چند ماسک گیاهی پر کاربرد

چند ماسک گیاهی پر کاربرد

در این مطلب قصد داریم چند ماسک گیاهی را به شما معرفی کنیم . ماسک های گیاهی زیر سبب شفافیت و شادابی پوست صورت شما می شود . استفاده از ماسک گیاهی سبب تقویت پوستتان می شود .

ماسک گیاهی اسطوخودوس :

اسطوخودوس گیاهی آرامش بخش بوده و وقتی روی پوست قرار می گیرد ، این اثر را به فرد انتقال می دهد . جو نورد نیز گیاهی با خواص نرم کننده می باشد . ترکیب این دو گیاه سبب آرامش و نرم شدن پوست می شود .
آنچه که به ان نیاز دارید ۱ قاشق اسطوخودوس و ۱ قاشق جو می باشد . جوشانده ای از اسطوخودوس تهیه کنید . اجازه دهید ۱۵ دقیقه استراحت کند . آنگاه جو نورد را به آن اضافه کنید . خمیر به دست آمده را روی پوست صورت خود قرار دهید . بعد از گذشت ۳۰ دقیقه صورت خود را بشویید .

ماسک بابونه و موز :

بابونه سبب لطافت و پاکسازی و رطوبت پوست می شود .
برای ساخت این ماسک گیاهی نیاز به ۱ قاشق گل بابونه و ۱ موز له شده دارید . بابونه را خشک کرده و با موز مخلوط کنید . خمیر به دست آمده را روی پوست خود قرار دهید . اجازه دهید این ماسک را ۳۰ دقیقه روی پوستتان باقی بماند . سپس صورت خود را با آب گرم بشویید .

ماسک بومادران :

این ماسک خشکی پوست را از بین می برد . ماسک بومادران سبب نرمی مو و موجب احساس خنکی در پوستتان می شود .
برای تهیه این ماسک به ۱ قاشق بومادران ، ۲ قاشق عسل ، ۱ زرده تخم مرغ و ۱ قاشق ماست احتیاج داریم . یک فنجان جوشانده از بومادران تهیه کنید . پس از ۱ دقیقه که جوشید ، اجازه دهید اندکی سرد شود . این جوشانده را در کاسه ای تمیز ریخته و با عسل و ماست و زرده تخم مرغ مخلوط کنید . این مخلوط را روی پوست خود قرار دهید . بعد از گذشت۳۰ الی ۲۰ دقیقه صورتتان را با آب گرم بشویید .

ماسک دارچین :

دارچین خاصیت ضد التهابی دارد . این گیاه موجبب می شود به پوستتان آرامش دهید .
برای تهیه این ماسک به ۱ قاشق چایخوری عسل و ۱ قاشق چایخوری دارچین احتیاج دارید . مواد حاصل را باهم مخلوط کنید . بعد از گذشت ۱۵ دقیقه صورت خود را با آب گرم بشویید . سپس اندکی صورت خود را به صورت چرخشی ماساژ دهید .

استفاده از ماسک گیاهی آسان است . از این رو اکثر مردم برای از ساخت ماسک های گیاهی استقبال می کنند .

برای خرید گیاهان دارویی فوق می توانید به فروشگاه وب سایت اسطوخودوس مراجعه کنید .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید