کاسیا یکی از قوی ترین گیاهان دارویی

کاسیا یکی از قوی ترین گیاهان دارویی

گیاه کاسیا ، یکی از گیاهان دارویی می باشد که انواع مختلفی دارد . این گیاه دارای برگ های کوچک بیضی شکل و گل های ریز به رنگ زرد در مناطق گرمسر به رنگ صورتی است .

این گیاه انواع مختلفی دارد  از جمله ؛ کاسیای آرتِمیسی، که بومیِ استرالیا است ، تا ارتفاع ۵/۱ متر رشد می کند و برای کاشت در باغهای مناطق داغ و خشک بسیار مناسب است . فیستولا این درخت پُرجلای زرین ، فقط برای مناطق گرمسیر مناسب است . رشته های زنجیریِ بلندِ گلهای زردِ شفافِ این نوع کاسیا در تابستان تا اواسط پاییز به باغ جلوه می بخشد . نژاد دو تخمدانه تا ارتفاع ۳ تا ۴ متر قد می کشد و در پاییز تولید گل های زرد درخشان می کند .

 

کاسیا آرتمیسی

کاسیا

این گل ها در فصل پاییز شکوفا شده و موجب زیبایی باغ در این فصل می شوند . بذر این گیاه نیز به مانند لوبیا قابل تکثیر می باشد . کاسیا از رشد بالا و عمر کوتاهی برخوردار است . تمام کاسیاها در آفتاب کامل بهترین رشد را دارند . گونه ی آرتمیسی از اواخر زمستان تا اوایل تابستان ، گونه دو کپسوله در پاییز و گونه ی فیستولا در سراسر ماههای تابستان تا اوایل پاییز گل می دهد .

فواید کاسیا :

 موثر در رفع کبد چرب (در طول دو ماه) نارسایی های کبدی و سنگ کیسه صفرا، تنظیم کننده آنزیم های کبدی ، ضد جوش و لک ، اگزما پسوریازیس ، حساسیت های پوستی و تصفیه کننده خون ، کاهنده قوی کلسترول خون ، موثر در رفع یرقان های صفراوی سنگ شکن (کلیه و مثانه) ، روشن کننده پوست ، رفع سیاهی دور چشم ، رفع التهاب پروستات ، ضد عفونت مجاری ادراری و برطرف کننده سودای عمومی بدن و …

طرز مصرف :

این گیاه را می توانید به صورت دمنوش ، دم کرده و میل کنید . دمنوش کاسیا بسیار تلخ می باشد . فرآورده های دارویی این گیاه نیز موجود است .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید