کاهش فشار خون با گیاهان دارویی

کاهش فشار خون با گیاهان دارویی

فشار خون یکی از عارضه های است که افراد بسیاری را درگیر خود کرده است . افرادی که دچار فشارخون بالا هستند در صورت رعایت نکردن یکی سری از توصیه های پزشکی ممکن است ، جان خود را به خطر بیندازند .

کسانی که به فشار خون بالا مبتلا هستند از مصرف نمک ، حضور در محیط های گرم و شلوغ و غذایی هایی که موجب بالا رفتن فشار خون می شود ، باید پرهیز کنند . ما در این مطلب سعی کردیم ، تعدادی از گیاهان دارویی مفید برای کاهش فشار خون را معرفی کنیم . با مصرف به جا و صحیح این گیاهان فشار خون همواره تنظیم شده و خطر افزایش فشار خون کاسته می شود .

 

دمنوش های مفید برای کاهش فشار خون

 

یکی از سبزیجاتی که بسیار مصرف می کنیم ترخون می باشد . این گیاه موجب کاهش فشار خون می شد . از ترخون می توانید به عنوان نمک در غذا استفاده کنید . همچنین می توانید گیاه را خشک کرده و در غذا بریزید .

والک نوعی سیر کوهی می باشد که مزه شیرین تری دارد . از این گیاه مانند سبزی خوردن می توانید استفاده کنید . همچنین می توانید جوشانده ای از این گیاه تهیه کنید .

این چای یکی از قوی ترین دمنوش ها برای کاهش فشار خون می باشد . مصرف این چای برای افرادی که فشار خون بالا دارند شدیدا توصیه می شود .

مصرف چای سبز نیز ، برای افراد فشار خون بالا مفید می باشد . البته چای سبز نه فشار خون را پایین می آورد و نه بالا میبرد بلکه تنظیم می کند . از این رو هم برای افرادی که فشار خون بالا دارند و هم فشار خون پایین دارند ، مفید است .

مصرف این گیاه موجب کاهش فشار خون می شود . این گیاه را می توانید در غذا یا ریخته و یا از آب اسفناج میل کنید .

دمنوش گل همیشه بهار به کاهش فشار خون کمک کرده و بسیار مفید می باشد .

این گل یکی از گیاهان دارویی می باشد که در کاهش فشار خون بسیار موثر می باشد . از این گیاه می توانید دمنوشی تهیه کرده و میل کنید .

بوقناق گیاهی پر خاصیت می باشد . از این گیاه دمنوشی تهیه کرده و میل کنید .

کوشاد از جمله گیاهان دارویی می باشد که در کاهش فشار خون بسیار موثر می باشد . از این گیاه دمنوشی تهیه کرده و میل کنید .

از این دانه های خوشمزه می توانید شربتی تهیه کرده و در روزهای گرم سال میل کنید .

این گیاهان دارویی دارای خواصی بجز کاهش فشار خون و مضراتی نیز می باشد . با مطالعه دقیق هرکدام از گیاهان در همین وبسایت ، گیاه مورد نظرتان را انتخاب کنید .

هرکدام از گیاهان دارویی فوق را می توانید از قسمت فروشگاه گیاهان دارویی اسطوخودوس خریداری کنید .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید