گریپ فروت میوه ای با خواص فراوان

گریپ فروت میوه ای با خواص فراوان

گریپ فروت یکی از میوه بی نظیر است که نسبت به سایر میوه ها بسیار خاص می باشد . این میوه بسیار شبیه پرتقال می باشد اما تفاوت حجمی فاحشی با پرتقال دارد . گفته می شود گریپ فروت حاصل پیوند پرتقال و نارنج می باشد .

این میوه دارای پوسته داخلی ضخیمی می باشد که در برخی سفید و در برخی دیگر سفید مایل به صورتی است . گریپ فروت دارای مزایای ویژه ای می باشد که در زیر به آن اشاره می کنیم .

 

کاهش اشتها :

یکی از جالب ترین خواص گریپ فروت کاهش اشتها می باشد . بدین منظور کافی است تنها گریپ فروت را بو کنید !
بوی این میوه احساس گرسنگی را کاهش می دهد ، که به همین دلیل موجب کاهش وزن می شود . همچنین با میل کردن گریپ فروت به سبب وجود فیبر موجود در آن موجب مهار گرسنگی می شود .

 

درمان آنفولانزا :

تلخی موجود در گریپ فروت که naringin که نامیده می شود ، یک آنتی اکسیدان بسیار قوی محسوب می شود . این آنتی اکسیدان موجب از بین بردن ویروس ها و باکتری های مضر در بدن می شود . از این رو با تقویت سیستم ایمنی بدن موجب درمان آنفولانزا می شود .

 

کاهش تب :

این میوه موجب کاهش سریع تب می شود . آب این میوه به بدن را خنک کرده و تشنگی را نیز رفع می کند . ویتامین C موجود در این میوه همچنین با افزایش تب مبارزه می کند .

 

کاهش خستگی :

این میوه در درمان خستگی سودمند است زیرا می تواند به کاهش خستگی ناشی از کار روزمره یا خسته کننده کمک کند . نوشیدن آب این میوه می تواند راه تازه و خوشمزه ای برای افزایش انرژی باشد .

 

کمک به هضم غذا  و درمان یبوست :

گریپ فروت برای سوء هاضمه مفید است .  این میوه با تسکین گرما و تحریک ایجاد شده در معده موجب هضم راحت تر غذا می شود . همچنین به سبب وجود فیبر ، این میوه حرکت روده را تسهیل می کند و سیستم دفع ادرار را تنظیم می کند.  از این رو گریپ فروت یک میوه فوق العاده برای دستگاه گوارش محسوب می شود .

 

بهبود خواب :

مصرف یک لیوان گریپ فروت قبل از رفتن به رختخواب می تواند خوابی عمیق و آرام را برای شما فراهم کند .

گریپ فروت

کنترل دیابت :

مصرف گریپ فروت می تواند به تنظیم جریان قند در بدن کمک کند و به طور موثر در درمان بیماری کمک کند .

کاهش فشار خون :

این میوه در کاهش فشار بسیار برای افرادی که پرفشاری خون دارند بسیار موثر است .

مضرات :

توجه داشته باشید گریپ فروت ممکن است اختلال داشته باشد . از این رو در صورت مصرف دارو ، با پزشک مشورت کنید . همچنین مصرف این میوه برای افرادی که فشارخون پایین دارند توصیه نمی شود .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید