آشنایی با گل شقایق کالیفرنیا

آشنایی با گل شقایق کالیفرنیا

گل شقایق را تقریبا همه می شناسند . حال می خواهیم شقایقی را معرفی کنیم که  رنگی به غیر از رنگ قرمز دارد و به شقایق کالیفرنیا معروف است .

شقایق کالیفرنیا (california poppy ) ، گیاهی یک ساله تا چند ساله با ارتفاع ۳۰ الی ۱۵ می باشد که دارای گل هایی به رنگ نارنجی ، زرد ، قرمز ، کرم ، صورتی ، سفید و گاهی دو رنگ با ۴ تا ۸ گلبرگ می باشد . این گیاه از اوایل تابستان تا اوایل پاییز شروع به گل دهی می کند . گل های این گیاه روز ها با نور خورشید باز می شود و شب ها با نبود نور خورشید بسته می شود . این گیاه همچنین دارای میوه هایی کپسول مانند می باشد که درون آن چند دانه سیاه نهفته است .

این گیاه چون بومی امریکا است به شقایق کالیفرنیا معروف است و هم اکنون این گیاه در اورگان ، واشنگتن ، نوادا ، آریزونا ، نیو مکزیکو و سونورا به صورت عمده کاشته می شود . این گیاه علاقه به رویش در باغ های چمنی و شنی ، در کنار گل ها دارد .

 

شقایق کالیفرنیا

 

خواص :

– آرامش بخش
– رفع بی خوابی و خواب آور قوی
– کاهش اضطراب
– کنترل هیجان
– ضد اسپاسم
– ضد استرس
– مُسکن
– ضد آسم
– درمان شب ادراری

مضرات :

برای مصرف این گیاه تاکنون مضرات خاصی گزارش نشده است بنابراین از مصرف این گیاه بیش از مقدار معمول پرهیز کنید .
زنان باردار و شیرده با مشورت پزشک مصرف کنند . این گیاه بسیار خواب آور می باشد پس از مصرف این گیاه قبل از رانندگی پرهیز کنید .

طرز مصرف :

این گیاه را میتوان به صورت دمنوش میل کرد . بدین جهت کافی است مقداری از گیاه خشک را به همراه آب جوش به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه دم کرد ، سپس صاف کرد و میل کرد .

همچنین می توانید مقداری از این گیاه را درون چای ریخته و میل کنید .  از این گیاه به صورت موضعی نیز می توانید استفاده کنید .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید