آیا تاکنون آب کاکتوس میل کرده اید

آیا تاکنون آب کاکتوس میل کرده اید

اگر میخواهید یک سبزی گیاهی عجیب و غریب را امتحان کنید، آب کاکتوس یک گزینه عالی است، زیرا دارای  مزایای بالقوه سلامتی ، تراکم مواد مغذی باور نکردنی و آنتی اکسیدان های قدرتمندی است .

آبمیوه کاکتوس چیست؟

آب کاکتوس از نوعی از کاکتوس خاص که به کاکتوس گلابی نیز شهرت دارد ، تهیه می شود . گفته می شود تهیه این آبمیوه هزاران سال است که جزو سنت های مردم امریکا بوده و از آن میل می کرده اند .
آب کاکتوس یک منبع عالی از ویتامین C، ویتامین های گروه B، آهن، کلسیم، بتا کاروتن، منیزیم، اسیدهای آمینه متعدد و سایر مواد مغذی است . این گیاه بسیار کم کالری است، اگرچه دارای اسیدهای چرب امگا ۶ بسیار زیاد است .

مزایای زیاد آب کاکتوس شامل توانایی آن در کاهش وزن ، کاهش هضم ، کاهش التهاب ، کاهش فشار خون ، کاهش گرفتگی عضلات در قاعدگی ، کنترل دیابت ، کاهش استرس ، بهبود سلامت قلبی عروقی ، کاهش خطر ابتلا به سرطان و … است .

کاهش سطح کلسترول :

مطالعات نشان داده اند که مصرف منظم  آب کاکتوس نه تنها می تواند سطح کلسترول را به طور قابل توجهی کاهش دهد، بلکه ممکن است میزان چربی را نیز کاهش دهد . بنابراین خطر ابتلا به آترواسکلروز و بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد .

کاهش وزن :

آب این گیاه بسیار کم کالری است . حدود ۱۵ کالری در هر فنجان، که بدین معنی است که شما می توانید کمی از این آب به راحتی بنوشید . همچنین علاوه اینکه دچار افزایش وزن نمی شوید ، مواد مغذی نیز به بدن شما می رسد .

بهبود گوارش :

این آب قرن ها برای مشکلات روده توصیه شده است زیرا می تواند یک لایه محافظ در روده ایجاد کند که سطح التهاب را کاهش می دهد  . همچنین ناراحتی از سندرم روده تحریک پذیر، دیورتیکولیت و کولیت را خنثی می کند . از طرفی می تواند مشکلات یبوست ، التهاب و گرفتگی را از بین ببرد

دیابت را کنترل می کند :

یکی از الیاف محلولی که در این آب وجود دارد، پکتین است که تأثیر بسزایی بر سطح قند خون دارد . این ترکیب می تواند به تنظیم میزان انسولین و قند خون در بدن کمک کند . از این رو افراد مبتلا به دیابت یا افرادی است که در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند ، می تواند مناسب باشد .

جلوگیری از سرطان :

به غیر از محتوای ویتامین C در کاکتوس ، ترکیباتی به نام بتالین نیز وجود دارد که آنتی اکسیدان قوی است که به طور مستقیم بر پیشگیری از فعالیت سرطان زدایی موثر است . این آبمیوه می تواند از جهش های سلولی جلوگیری کند و از انواع مختلف سرطان محافظت کند .

کاهش فشار خون :

 پتاسیم موجود در آب کاکتوس باعث می شود که برای کاهش فشار خون و علائم پرفشاری خون مناسب باشد . این عمل می تواند فشار موجود بر قلب شما را کاهش دهد و احتمال حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش دهد .

ضد التهاب :

اگر از آرتریت ، نقرس ، روده ملتهب ، سردرد ، درد عضلانی مزمن و یا استرس اکسیداتیو رنج می برید، خواص ضد التهابی این آب دقیقا همان چیزی است که شما به آن نیاز دارید.

کاهش سطح استرس :

اگر از اضطراب و استرس مزمن رنج می برید، بعضی از مواد فعال موجود در این آب می توانند به طور موثر باعث کاهش سطح هورمون استرس و آرام کردن ذهن شما شود .  حتی می توانید خواب شب بهتری را برایتان فراهم کند .

عوارض جانبی:

کسانی که دارای معده حساسی هستند ، ممکن است مصرف این آبمیوه آن را تشدید کند . همچنین ممکن است در برخی از افراد سبب سردرد شود .
برای افراد قند خون پایین مناسب نمی باشد .
به همراه این آب و یا قبل از آن هرگز از دارو استفاده نکنید .
 


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید