بهترین ماسک صورت را اینجا بخوانید

بهترین ماسک صورت را اینجا بخوانید

افراد برای داشتن پوستی صاف و شفاف دست به کار های مختلفی می زنند . گیاهان و موادی در اطراف ما قرار دارند که می توانیم از آن ها استفاد ه کنیم تا از داشتن پوستی شفاف و شاداب لذت ببریم .

ماسک صورت گیاهی دارای طرفداران بسیاری می باشد . با استفاده از گیاهان می توانیم پوست خود را تسکین داده و پاک می کنیم . ماسک های گیاهی سبب مرطوب شدن پوست ، پاکسازی پوست ، از بین بردن سموم و گرد و خاک روی پوست می شود . قرار دادن ماسک صورت موجب جوانسازی پوست می شود . پوست های حساس نیز با این ماسک ها تقویت شده و آسیب نمی بینند .

  • قبل شروع درست کردن ماسک نکاتی را به ذهن بسپارید :

در ابتدا از تمیز بودن و تمام وسایلی که با آن کار می کنید ، مطمئن شوید .
دست های خود را قبل از ساخت ماسک بشویید .
همیشه قبل از گذاشتن هر ماسکی ، مطمئن شوید نسبت به مواد آن حساسیتی ندارید . از این رو مقداری از آن را روی مچ دست خود امتحان کنید .

 

 

ماسک صورت گیاهی

ماسک نعنا :

نعنا گیاهی قابض و پر از خواص می باشد . این گیاه برای استفاده در ماسک های گیاهی بسیار مفید می باشد . نعنا همچنین به سبب خاصیت ضد باکتری و ضد عفونی کنندگی که دارد موجب رفع لک صورت می شود .
۲ عدد خیار بزرگ و چند برگ نعنا نیاز دارید . خیار را با مخلوط کن خورد کنید . خیار را به همراه آب روی حرارت قرار دهید . سپس چند برگ نعنا به آن اضافه کنید . پس از اندک مدتی مخلوط را از روی حرارت بردارید . پس از سرد شدن این مخلوط را روی پوست خود بزنید . بعد از گذشت ۲۰ دقیقه صورت خود را با آب سرد بشویید .

ماسک آلوئه ورا :

خواص آلوئه ورا برای پوست برای همگان شناخته شده می باشد . آلوئه ورا دارای موادی است که می تواند پوست را سم زدایی کند . بخصوص اگر پوست شما دچار آفتاب سوختگی شده است .
بدین منظور شما احتیاج به ژل آلوئه ورا ، کپسول ویتامین E ، عسل ، چند قطره روغن درخت چای دارید .
مواد را در یک کاسه ریخته و باهم مخلوط کنید . این ماسک را روی پوست صورت  و گردن خود قرار دهید .  بعد از گذشت ۳۰ دقیقه صورت خود را با آب گرم بشویید .

ماسک زردچوبه :

زرد چوبه برای درمان اگزما و لک صورت بسیار مفید خواهد بود . زرد چوبه یک ماده طبیعی ضد التهاب می باشد .
بدین منظور شما احتیاج به ۱ قاشق چایخوری زردچوبه ، ۱ قاشق چایخوری عسل و ۱ قاشق چایخوری ماست طبیعی دارید .
عسل و زرد چوبه را باهم مخلوط کنید . آنگاه ماست را به آن اضافه کنید .
هنگامی که مخلوط به شکل یک خمیر در آمد ، آن را روی پوست صورت و گردن خود قرار دهید . این ماسک در رفع تیرگی دور چشم بسیار موثر می باشد .

ماسک رزماری و آووکادو :

رزماری و آووکادو سبب رطوبت دهی به پوست و پاکسازی آن می شود .
بدین منظور شما احتیاج به یک چهارم روغن آووکادو ، ۱ قاشق برگ رزماری ، ۲ قاشق ماست طبیعی دارید .
رزماری را خشک و پودر کنید . این پودر را به به روغن آووکادو اضافه کنید . ماست را به مخلوط اضافه کنید . خمیر حاصله را روی پوست خود قرار دهید . پس از ۲۰ دقیقه صورت خود را بشویید .

ماسک شنبلیله :

شنبلیله به راحتی می تواند با عفونت مبارزه کند .
تخم شنبلیله را پودر کنید . این پودر را با آب مخلوط کنید . خمیر به دست آمده را روی صورتتان قرار دهید . پس از آنکه خشک شد ، صورتتان را بشویید .

این موارد تعدادی از ماسک صورت بودند که می توانید از آن ها استفاده کنید تا پوستی نرم و لطیف داشته باشید .

برای تهیه گیاهان دارویی فوق می توانید به فروشگاه وبسایت اسطوخودوس مراجعه کنید .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید