تاکنون دمنوش کاج سوزنی نوشیده اید

تاکنون دمنوش کاج سوزنی نوشیده اید

همه ما با درختان زیبا و استوار کاج آشنا هستیم. این درختان زیبا علاوه بر زیبایی دارای فواید منحصر به فردی برای بدن نیز می باشد.

درختان کاج سوزنی نوعی از درخت کاج می باشد که دارای برگ هایی به شکل سوزن است. این درختان بومی شمال امریکا هستند. درختان کاج سوزنی انواع مختلفی دارند که بسیار شبیه بهم هستند. از این رو اگر نوع دارویی آن را نمی شناسید از آن استفاده نکنید زیرا بجز کاج سوزنی مورد نظر بقیه سمی هستند.

بهترین فواید دمنوش کاج سوزنی شامل افزایش مقاومت سیستم ایمنی بدن، بهبود دید، جلوگیری از عفونت های تنفسی، بهبود گردش خون، جلوگیری از بیماری های مزمن، تقویت قلب می باشد. با داشتن بیش از صد گونه از درختان کاج در آمریکای شمالی، مهم است که شما از سوزن های کاج درست استفاده کنید، زیرا برخی از انواع ممکن است حاوی سموم یا عوارض جانبی منفی باشند.

تقویت سیستم ایمنی :

یکی از واقعیت های مهم در مورد دمنوش کاج سوزنی دارا بودن ۴-۵ برابر ویتامین C  بیشتر از آب پرتقال است. این دوز بالای ویتامین C می تواند تولید گلبول های سفید را تحریک کند و فعالیت آنتی اکسیدانی را در سراسر بدن افزایش دهد. از این رو خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش می دهد.

بهبود دید :

غلظت قابل توجهی از ویتامین A در چای کاج سوزنی دیده می شود. این ویتامین به مانند یک آنتی اکسیدان برای بینایی عمل می کند. با دارای بودن خواص آنتی اکسیدانی از آب مروارید و … جلوگیری می کند.

بهبود تنفس :

چای کاج سوزنی می تواند باعث تخلیه مخاط و خلط شود. از این رو به طور موثر باکتری ها و سایر عوامل بیماری را از بین می برد.

فشار خون :

فشارخون می تواند منجر به افزایش میزان آترواسکلروز، حملات قلبی و سکته مغزی شود. آنتی اکسیدان هایی مانند کاروتنوئیدها، استرول ها و ترکیبات پلی فنیک می توانند به کاهش التهاب و فشار خون در سیستم قلب و عروق کمک کنند و از بدن محافظت کند.

جلوگیری از بیماری های مزمن :

تحقیقات بر روی اثرات روغن کاج بیانگر تاثیر این گیاه بر روی بیماری مزمن مانند سرطان، بیماری قلبی و … می باشد. همچنین غلظت آنتی اکسیدانی بالا در چای به منظور مقابله با اثرات رادیکال های آزاد و محافظت از بدن بسیار موثر می باشد.

عملکرد های شناختی :

مطالعات اولیه در مورد تاثیر قوی این چای بر بیماری آلزایمر و سایر بیماری های نورودنراتیو نشان می دهد. آنتی اکسیدان ها در این چای می توانند میزان رسوب بتا آمیلوئید را کاهش دهند، از این رو موجب تقویت حافظه می شود.

مضرات :

چای کاج سوزنی می تواند دارای عوارض چون تحریک در گلو و دهانلکه هایی روی پوست، استفراغ، حالت تهوع، سرماخوردگی، سردرد، اسهال داشته باشد. همچنین مصرف بیش از حد این دمنوش می تواند عوارض شدید تری داشته باشد. همچنین زنان باردار و شیرده از مصرف آن خودداری کنند.

طرز تهیه دمنوش کاج سوزنی:

برای تهیه دمنوش کاج سونی تنها به برگ های سوزنی و آب نیاز دارید. همانطور که قبلا گفته شد از سمی نبودن کاج سوزنی مورد نظر اطمینان حاصل کنید. سپس آب جوشی تهیه کنید. برگ های سوزنی را کوچک کنید و آب جوش را روی آن بریزید. اجازه دهید ۳-۴ دقیقه دم بکشد. سپس میل کنید.

 

برای خرید انواع گیاهان دارویی به قسمت فروشگاه وبسایت اسطوخودوس مراجعه و یا روی تصور زیر کلیک کنید.

 

خرید محصول


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید