تقویت سیستم ایمنی بدن با روش هایی بسیار ساده

تقویت سیستم ایمنی بدن با روش هایی بسیار ساده

سیستم ایمنی بدن از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد . هر گونه ضعف در سیستم ایمنی بدن ممکن است به بیماری ها و مشکلات خطرناکی خطم شود .

غذا نقش بسیار مهمی در حفظ و تقویت سیستم ایمنی بدن شما دارد . شیوه زندگی و نحوه انتخاب غذا هایی که می خوریم مهم ترین راه برای سلامت سیستم بدن شما است . یک رژیم متعادل  باید دارای  مواد معدنی خاص ، ویتامین ها و ترکیبات آلی بوده همچنین داشتن آنتی اکسیدان در تقویت سیستم ایمنی بسیار موثر است .
 سیر ، پرتقال ، ماست ، سوپ مرغ ، کیوی ، صدف ، ماهی آزاد ، اسفناج و …از جمله غذاهایی هستند که موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شما می شوند . در زیر شما را با برخی از خوراکی های دیگر که به بهبود سیستم دفاعی بدن کمک می کنند ، آشنا خواهیم کرد .

بلوبری:

این میوه حاوی آنتوسیانین ها ، تانن ها ، رزوراترول ، فیتواتوتن و همچنین پتاسیم ، فیبر ، ویتامین C و منگنز است . تمام این اجزاء باعث می شود که بلوبری یکی از بهترین میوه ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر انواع بیماری ها ، عفونت ها و بیماری های مزمن باشد .

پرتقال ها:

اغلب وقتی احساس ناراحتی دارید به اولین چیزی که فک می کنید ، آب پرتقال است . پرتقال حاوی ویتامین C بالا می باشد . این میوه به وسیله تحریک فعالیت گلبول های سفید باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و ویتامین C به عنوان آنتی اکسیدان برای مبارزه با اثرات رادیکال های آزاد در بدن عمل می کند . ویتامین C نیز جزء حیاتی کلاژن است که بافت ها و غشاهای سلولی را سالم نگه می دارد و از حمله عفونت ها و ویروس ها محافظت می کند .

سوپ مرغ:

سوپ مرغ از قدیم یک درمان برای سرماخوردگی بوده است . سوپ مرغ دارای خواص تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است . این غذا حاوی یک اسید آمینه خاص بوده که زمانی که مرغ پخته می شود، آزاد می گردد . اثر شفا دهنده این سوپ  بر سیستم تنفسی بوده و با تجمع مخاط است که اغلب باکتری ها و پاتوژن های بیشتری را در بدن حمل می کند ، مبارزه می کند .

هویج :

هویج ، این سبزی خوشمزه نیروی  بدن شما را افزایش می دهد . بتا کاروتن ، که باعث تحریک سلول ها می شود . همچنین موجب موجب تقویت سیستم ایمنی برای محافظت در برابر عفونت و بیماری های مختلف می شود . در حالی که هویج موجب افزایش سلامت پوست و جلوگیری از ورود مواد خطرناک از طریق پوست به بدن می شود .

سیر:

سیر اگرچه بوی ناخوشایندی دارد اما یکی از بهترین راه ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن است . سیر دارای مواد معدنی است که همیشه برای بدن مفید می باشد . سیر حاوی یک ترکیب ارگانیک به نام آلیسین است که به طور خاص از برعلیه باکتری ها دفاع می کند و می تواند عفونت های خاص را از بین ببرد . همچنین حاوی ترکیبات حاوی گوگرد است که از بیماری های خاص جلوگیری می کنند  . سیر قرن ها در سراسر جهان به عنوان یک تقویت کننده ایمنی طبیعی استفاده شده است .

پودر کاکائو:

پودر کاکائو  تقریبا از   10٪ آنتی اکسیدان ها و به طور عمده ،  فلاونول تشکیل شده است  . این ماده یکی از منابع غذایی بسیار متمرکز برای پتانسیل آنتیاکسیدان است . پودر کاکائو طبیعی بدون شیرین کننده با پیشگیری از سرطان ، فعالیت آنتی اکسیدانی در بدن ، افزایش میزان اکسید نیتریک ، کاهش میزان چربی و کاهش فشار خون مرتبط است . به طور خلاصه ، پودر کاکائو یک تقویت کننده فوق العاده برای سیستم ایمنی بدن است .

گوشت قرمز:

اگرچه بعضی از متخصصان سلامت می گویند با خوردن گوشت قرمز مخالفند اما خوردن وشت قرمز برای حفظ ایمنی و سلامت بدن بسیار موثر است . مواد موجود در گوشت قرمز به افزایش تولید سلول های سفید کمک می کند .  از این رو قدرت مقابله بدن با بیماری ها افزایش می یابد .

ماست:

ماست از بدن شمت در مقابل هر گونه باکتری یا بیماری که ممکن است در غذا خوردن به شما منتقل شود ، محافظت می کند . ماست یک منبع غنی پروبیوتیک است ، مانند لاکتوباسیلوس و بیفیدوباکتریوم، که در واقع سیستم شما را در مقابل باکتری های مضر محافظت می کند که ممکن است باعث بیماری شود .

میخک:

اگر چه میخک فقط یک ادویه است، اما این جوانه های خشک شده از درختان با دارا بودن تانن ها ، فلاونوئیدها ، ترکیبات مختلف ضد درد و سایر آنتی اکسیدان های چشمگیر باعث تقویت سیستم ایمنی شما می شوند. تنها کافی است اندکی از آن را به غذای خود بی افزایید .

قارچ:

انواع مختلف قارچ ها برای بهبود سلامت پیشنهاد می شود . قارچ ها توانایی تحریک بدن برای افزایش سیستم ایمنی را دارند . همچنین قارچ ها با ترکیبات آنتی اکسیدانی با بیماری هایی مانند بیماری های قلبی ، سرطان و مشکلات دستگاه گوارش مبارزه می کنند .
چای سبز
این نوشیدنی غنی از آنتیاکسیدان برای قرن ها در سراسر جهان به دلیل توانایی تقویت ایمنی بدن ستایش شده است . چای سبز دارای آمینو اسید بسیار قوی است که در مقادیر زیادی آن یافت می شود و موجب قوی تر شدن سیستم بدن می شود .

اسفناج:

اسفناج و دیگر سبزیجات ، از جمله بروکلی ، کلم و …، همه دارای آنتی اکسیدان های منحصر به فرد (مانند گلوکوزینولات ها) می باشند و غنی از مواد معدنی شامل روی ، مس و آهن هستند که همه آنها نقش مهمی در رشد سلول های سفید و قرمز ، افزایش گردش خون و کاهش استرس در بدن دارند .

این موارد تعداد اندکی از خوراک یهای مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن می باشد . مهم ترین راه برای داشتن بدنی قوی داشتن روحیه ای بسیار قوی و آرامش می باشد .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید