خواص مریم گلی در درمان انواع بیماری ها

خواص مریم گلی در درمان انواع بیماری ها

مریم گلی یکی از گیاهان معروف در زمینه طب سنتی می باشد . خواص مریم گلی ، متعدد و متنوع می باشد .

مریم گلی علاوه بر فواید بساری که دارد ، دارای عطر و بوی فوق العاده ای نیز هست . در زیر می خواهیم با برخی از خواص مریم گلی مفصل تر آشنا شویم .

ضد التهاب :

در آلمان از دم کرده گیاه مریم گلی برای شستشو پوست و یا غرغره کردن استفاده می شود . این گیاه برای درمان التهابات گلو و دهان بسیار مناسب است . از روغن ، دمنوش و تنتور این گیاه می توانید به صورت موضعی استفاده کنید .

ضد عفونی کننده :

مریم گلی خاصیت ضد عفونی کننده دارد . از این رو برای درمان آبسه دندانی ، لثه آلوده و زخم های دهان بسیار مفید می باشد . در تحقیقاتی که اخیرا صورت گرفته مریم گلی برای از بین بردن انواع قارچ و باکتری بسیار مفید می باشد . از این برای درمان اسهال ناشی از وجود باکتری بسیار مفید می باشد . این گیاه همچنین برای درمان عفونت روده بسیار موثر می باشد .

کاهش تنش عضلانی :

مریم گلی  خواص ضد تنشی دارد . از این رو این گیاه برای درمان گرفتگی عضلات بسیار مفید می باشد . استفاده از استشاق بخار این گیاه برای درمان آسم استفاده می شود . استفاده از بخار این گیاه همچنین برای باز کردن احتقان مخاطی در راه های هوایی و برای جلوگیری از عفونت بسیار موثر است .

درمان سوء هاضمه :

این گیاه خاصیت ضد نفخی داشته و برای سوء هاضمه مفید می باشد . این گیاه همچنین از قاعدگی دردناک پیشگیری می کند . این گیاه برای تحریک ترشحات فوقانی گوارش ، تحرک روده ، جریان صفرا و عملکرد پانکراس مناسب است .

تقویت حافظه :

مریم گلی مانند رزماری برای تقویت و بهبود عملکرد مغز بسیار مفید است . همچنین قرار است ، از مریم گلی برای ساخت انواع دارو های درمان کننده آلزایمر استفاده شود .

ملین :

این گیاه ملین است . از جمله خواص مریم گلی می توان به درمان عصبانیت ، سرگیجه و تحریک پذیری اشاره کرد .

دیگر خواص مریم گلی :

کمک به هضم غذا ، آرامش بخش ، محرک سیستم عصبی ، خونریزی بیش از حد قاعدگی ، گزش حشرات ، قاعدگی نامنظم و اندک ، مشکلات کلیوی ، التهاب گلو ، کاهش شیردهی ، روماتیسم ، تسکین دهنده دستگاه گوارش ، تحریک ترشحات فوقانی گوارش ، سرخک ، درمان نیش حشرات ، سرخک ، زخم های دهان ، گرگرفتگی ، درمان سردرد های عصبی ، دهانشویه و …

مصرف مریم گلی برای زنان باردار و شیرده توصیه نمی شود . افرادی که دارای بیماری صرع هستند نیز از مصرف مریم گلی پرهیز کنند .

برای خرید مریم گلی می توانید به فروشگاه وبسایت اسطوخودوس مراجعه کنید .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید