درمان سردرد در خانه با گیاهان دارویی

درمان سردرد در خانه با گیاهان دارویی

دلایل متعددی از ابتلا به سردرد وجود دارد . برخی از علل رایج شامل استرس، عدم تعادل هورمونی ، قند خون پایین ، خستگی ، یبوست ، آلرژی ، ضعف بدن ، کمبود تغذیه ، مصرف الکل ، اعتیاد به مواد مخدر ، مسائل دندانپزشکی ، آسیب سر ، اختلالات عصبی ، محیط با صدای بلند و … است. گاهی اوقات  ممکن است حتی از اثرات ترکیبی یکی یا بیشتر از این عوامل رنج ببرند که مطمئنا حادتر و دردناکتر است .


روغن های گیاهی برای درمان سردرد بسیار مفید هستند . بهترین چیز در مورد روغن های گیاهی این است که آنها از علل سردرد مانند عدم تعادل هورمونی ، استرس ، اعمال جسمی ، محرک های حسی ، فشار سینوسی و … به حداقل می رساند و یا گاهی اوقات آنها را به طور کامل حذفمی کنند . این یک تسکین دهنده موقت است که برای درمان درد ارائه شده است .
درمان های گیاهی زیر از طریق راه های گفته شده موجب بهتر شدن درد شما می شوند .
از طریق گردش خون بهتر موجب کاهش استرس و خلق و خوی بهتر می شوند .
موثر تر از داروهای آرام بخش شیمیایی
جایگزینی امن تر برای داروهای مصنوعی با عوارض جانبی کمتر
دوزاژ را می توان به عنوان ماهیت سردرد تنظیم کرد
سیستم ایمنی بدن را قوی تر می کند تا به اندام های مهم داخلی برسد
همراه با بسیاری از مزایای دیگر

در زیر لیستی از بهترین اسانس های ضروری برای درمان سردرد بیان شده است .

اسانس اکالیپتوس :

این اسانس از گیاهی به نام اکالیپتوس استخراج شده است که حاوی اکسید ضد التهابی است . این روغن به عنوان یک دفع کننده بدن را سم زدایی می کند ، عمل می کند و راه های بینی را برای کاهش فشار سینوسی و سردرد مرتبط با آن باز می کند . این اسانس همچنین به درمان  سرما و سرفه ، آبریزش بینی ، گلودرد ، اضطراب و … کمک می کند .در عین حال، روغن اسانس اکالیپتوس همچنین با تقویت ثبات احساسی، موجب تقویت روحیه می شود.
طرز مصرف : مخلوط ۲-۴ قطره روغن اوکالیپتوس با روغن پایه و سپس مخلوط را به پیشانی ، گردن و قفسه سینه اعمال کنید .

اسانس اسطوخودوس :

اسانس اسطوخودوس دارای خواص ضد التهابی ، ضد افسردگی ، ضد درد و آرام بخش است . این سیستم به طور مستقیم در سیستم لنفاوی ما اثر می کند و باعث کاهش استرس ، اختلالات اضطراب ، تنش عضلانی ، افسردگی ، بی حسی ، بی خوابی و برخی بیماری های عصبی می شود . این اسانس در درمان سردرد و سردرد شبانه مفید است .
طرز مصرف : ۱۰ قطره اسانس اسطوخودوس را در یک وان آب پر از آب گرم حمام بریزید  در غیر این صورت، فقط ۵ قطره روغن با روغن پایه و به معابد ، گردن و مچ دست خود بزنید.

اسانس نعناع :

اسانس نعناع باعث شادابی و درمان درد و سردرد می شود .انقباض عضلانی را کاهش می دهد  . همچنین با تحریک گردش خون در سراسر پیشانی و مناطق معبر خون  و همچنی با القای اثرات خنک کننده و آرام بخش طولانی مدت موجب درمان سردرد می شود .
طرز مصرف : ۲-۳ قطره روغن اسانس نعناع را گرم کنید و آن را با روغن نارگیل رقیق کنید . مخلوط را به پیشانی ، گردن و شانه های خود بمالید .

اسانس رزماری :

شناخته شده ترین اسانس  در طب سنتی است . رزماری دارای خاصیت ضد التهابی  ، ضد درد بوده و تحریک کننده طبیعی است که می تواند عوامل مانند استرس ، ناراحتی معده ، آشفتگی های عاطفی و … را از بین می برد ، در نتیجه باعث کاهش شدید سردرد می شود . اسانس رزماری نیز جریان خون ، خواب را بهبود می بخشد .
طرز مصرف : یک قطره ای از اسانس رزماری را به یک لیوان آب اضافه کنید و یا به یک کاسه سوپ یا به فنجان چای خود را اضافه و مصرف کنید .

اسانس بابونه :

خواص ضد التهابی و آرام بخش روغن اسانس بابونه بسیار شبیه به اسانس اسطوخودوس است . این اسانس بیشتر به عنوان یک درمان برای سردرد شبانه استفاده می شود و نقش کلیدی در تسکین عضلات و اعصاب ما ایفا می کند .

 

علاوه بر این ، روغن زیتون ، اسانس گل رز ، اسانس ملاسیا و اسانس میرورام نیز وجود دارد که در درمان سردرد بسیار محبوب هستند .
 در ضمن قبل از استفاده از روغن هایی فوق از نداشتن حساسیت به آنها مطمئن شوید .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید