فواید روغن کرچک برای سلامت بدن

فواید روغن کرچک برای سلامت بدن

روغن های گیاهی در طب سنتی کاربرد های گوناگونی دارند. در این مطلب به معرفی یکی از مهمترین روغن های گیاهی، با نام روغن کرچک خواهیم پرداخت.

روغن کرچک که از بذر گیاه کرچک استخراج می شود، دارای فواید گوناگونی می باشد. از جمله مزایای این روغن می توان به ضد هیستامین، آنتی سپتیک، بهبود قلب، ضد اسپاسم، بهبود هضم، بهبود معده، ضدعفونی کننده، دیورتیک، دفع ادرار، درمان درد مفاصل،افزایش ایمنی،بهبود پوست و مو، و… این روغن دارای طبعی گرم و خشک می باشد. روغن کرچک برای پوست و مو بسیار مفید می باشد. از این رو از این روغن در ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده می کنند.

در زیر به توضیح برخی از خواص روغن کرچک خواهیم پرداخت.

افزایش شیر مادران شیرده :

روغن کرچک یک راه شناخته شده برای افزایش تولید شیر در مادران شیرده می باشد. مصرف این روغن با عسل سبب بهبود کیفیت شیر می شود. همچنین این روغن به هضم شیر در گوارش کودک کمک می کند.

ضد هیستامین :

هیستامین دلیل اصلی سرفه های سخت و خسته کننده است. افرادی که از آلرژی فصلی رنج می برند می توانند با این روغن از شدت سرفه ها و آلرژی خود بکاهند. بسیاری از داروهای ضد هیستامین موجود در بازار دارای عوارض جانبی هستند ولی این روغن به سبب اینکه منشا طبیعی دارد، عوارض خطرناکی ندارد.

ضد عفونی کننده :

روغن کرچک یک ماده ضد عفونی کننده بسیار موثر می باشد. این روغن برای عفونت روده بزرگ، مشکلات سیستم های گوارشی و تنفسی، درمان مشکلات ادراری و دفع ادرار، عفونت های خارجی نیز موثر می باشد. این روغن مانع رشد میکروب ها، باکتری ها و قارچ ها شده و مانع از بروز زخم می شود.

بهداشت قلب :

این روغن با حفظ ضربان قلب، تقویت عضلات قلبی، جلوگیری از گرفتگی شریان ها و رگ ها، کاهش فشار خون و همچنین کاهش سطح کلسترول در خون برای سلامت قلب بسیار مفید می باشد. استفاده منظم این روغن می تواند شما را از بیماری های قلبی در حفظ کند.

ضد اسپاسم :

روغن کرچک از انواع مختلف اسپاسم و بیماری های مرتبط با اسپاسم جلوگیری می کند. این روغن با مهار اثر آنزیم های خاص و ترکیبات تولید شده در بدن که موجب انقباض عضلات می شوند، برای گرفتگی عضلات و انقباض عضلانی بسیار مفید می باشد.

سرماخوردگی :

مقدار کمی روغن کرچک را با آب گرم مخلوط کرده و دوش بگیرید سپس نتایج آن را تماشا کنید. این روغن با حذف باکتری ها و ویروس ها سبب درمان سرماخوردگی می شود.

مشکلات سیستم گوارش :

یک قاشق چای خوری از این روغن را با آب گرم و یک قاشق نمک مخلوط کنید. این مخلوط مرحمی برای انواع مشکلات گوارشی است و هضم را بهبود می بخشد. این روغن از معده در برابر عفونت، زخم  نیز محافظت می کند.

بهبود سیستم دفع :

این روغن یک دیورتیک ایده آل است! از این رو از مشکلات ادرار، سنگ کلیه، فشار خون بالا و کاهش وزن ناگهانی جلوگیری می کند. روغن کرچک باعث تحریک ادرار می شود، به این ترتیب با فشار خون پایین، کاهش چربی، حذف اسید اوریک و تمیز کردن رسوب از کلیه سبب بهبود شرایط کلیه می شود.

پوست و مو :

روغن کرچک از مشکلات پوست نظیر آکنه، آفتاب سوختگی و خشکی پوست جلوگیری و درمان می کند. این روغن ترک های پوستی ناشی از بارداری را از بین می برد.
همچنین این روغن برای تقویت و رشد موهای سر، مژه و ابرو نیز بسیار تاثیر گذار می باشد. این روغن به مانند یک نرم کننده عمل کرده و از عفونت های پوست سر جلوگیری می کند.

 

برای خرید انواع گیاهان دارویی می توانید به فروشگاه وبسایت اسطوخودوس مراجعه و یا روی تصویر زیر کلیک کنید.

 

 

خرید محصول


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید