ماسک برای پوست های خشک

ماسک برای پوست های خشک

پوست های خشک همواره آسیب پذیرتر می باشد. از این باید از ماسک ها و مرطوب کننده های طبیعی برای حفظ رطوبت پوست صورت استفاده کرد.

ماسک برای پوست های خشک دارای انواع مختلفی می باشد. در این مطلب ما ماسک هایی طبیعی را معرفی می کنیم که به راحتی در خانه می توانید تهیه کنید.

ماسک عسل :

 1 قاشق چای خوری عسل و ۱ قاشق چای خوری روغن آفتابگردان با سفید یک تخم مرغ در یک کاسه کوچک مخلوط کنید. مخلوط را روی صورتتان بگذارید. اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه بر روی صورتتان بماند. سپس با آب گرم بشویید.

ماسک موز، ماست و عسل :

۲ موز کاملا رسیده، ۱ قاشق غذاخوری عسل و ۱/۲ فنجان ماست در یک مخلوط کن بریزید. خمیر به دست آمده را روی پوست قرار دهید. پس از حدود ۲۰ دقیقه صورت خود را با آب گرم شستشو دهید.

ماسک خیار و آلوئه ورا :

یک خیار را خیس کرده و آن را در مخلوط کن قرار دهید، ۲ قاشق غذاخوری آلوئه ورا به آن اضافه کنید. این مخلوط را ۳۰ دقیقه روی پوست بگذارید. سپس با آب سرد شستشو دهید.

ماسک صورت آووکادو و عسل :

 آووکادو یک مرطوب کننده طبیعی است. این ماسک برای پوست های کاهش چین و چروک پوست مفید است. آووکادو را با چهار فنجان عسل اضافه کرده و آن را روی پوست صورت خود قرار دهید پس از ۱۰ دقیقه صورات خود را بشویید.

ماسک موز، عسل :

۲/۱ موز ، ۲/۱ فنجان بلغور و ۱ قاشق غذاخوری عسل را مخلوط کنید تا مخلوط تبدیل به یک خمیر یکنواخت شود. این خمیررا در حدود ۱۵ دقیقه روی پوست قرار دهید و سپس آن را با آب گرم بشویید و صورت خود را خشک کنید.

ماسک هویج، آووکادو، عسل و تخم مرغ :

این ماسک برای پوست های خشک بسیار می تواند مفید باشد. این ماسک با خنثی سازی رادیکال های آزاد از پیری جلوگیری می کند. از طرفی هویج منبع غنی از پتاسیم است که از خشکی پوست جلوگیری می کند و همچنین دارای خواص ضد التهابی برای کمک به بهبود پوست شما می باشد. آووکادو، عسل و زرده تخم مرغ، همگی مرطوب کننده هستند.
۱ هویج، پوست گرفته، ۲/۱ آووکادو، ۱ قاشق غذاخوری عسل، ۲/۱ قاشق غذا خوری روغن زیتون یا نارگیل و ۱ زرده تخم مرغ را باهم مخلوط کنید. ماسک به دست آمده را روی پوست به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید. سپس صورت خود را شسته و از یک مرطوب کننده استفاده کنید.
 


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید