کاهش ریزش مو با درمان های خانگی

کاهش ریزش مو با درمان های خانگی

ریزش مو از جمله عارضه هایی می باشد که بسیار آزار دهنده می باشد . ریزش مو هم در مردان و هم در زنان دیده می شود . البته در مردان کمی شدید تر می باشد .

برای درمان ریزش مو راهکار های متنوعی وجود دارد . تغذیه سالم ، استفاده از داروهای شیمیایی ، ریشه یابی بیماری های احتمالی ، استفاده از داروهای گیاهی و گیاهان دارویی و … برخی از راهکار های مورد نظر جهت رفع ریزش مو می باشد .

در این مطلب قصد داریم با راهکار های خانگی با استفاده از گیاهان دارویی بپردازیم .

آلوئه ورا :

آلوئه ورا برای سلامت پوست و مو بسیار موثر است . این گیاه حتی موجب رشد دوباره موهای از دست رفته شما می شود .
برای درمان با استفاده از آلوئه ورا کافی است با یک قاشق ژل درون این گیاه را بتراشید . آنگاه این ژل را به پوست سر خود آغشته کرده و ۲ ساعت بعد آبکشی کنید . می توانید بعد ۲ ساعت موهای خود را با یک شامپو ملایم شستشو دهید .

جینسینگ :

جینسینگ موجب تحریک گردش خون می شود . این عمل فولیکول های مو را تحریک کرده و موجب کاهش ریزش مو می شود .
برای استفاده از این گیاه مقداری از روغن جینسینگ را بردارید . این ورغن را به موها و پوست سر خود آغشته و ماساژ دهید . بعد از ۱۰ دقیقه موهای خود را آبکشی کنید . می توانید با یک شامپو ملایم شستشو دهید . این کار را در هفته ۳ بار می توانید انجام دهید .

رزماری :

رزماری یکی از گیاهان قدرتمند در حوزه پوست و مو می باشد . این گیاه موجب سم زدایی پوست سر و بازیابی رنگدانه مو و جلوگیری از زیرش مو می شود .
برای استفاده از این گیاه کافی است ۵ الی ۱۰ قطره اسانس رزماری را با ۲ الی ۳ قاشق غذاخوری  ، یک روغن مانند روغن نارگیل ، روغن بادام ، روغن زیتون و … مخلوط کنید . این ترکیب را به موهای خود آغشته کرده و ماساژ دهید . بعد ۳۰ دقیقه موهای خود را با یک شامپو ملایم شستشو دهید . این کار را ۳ بار در هفته تکرار کنید .

چریش :

جوشانده ای از برگ چریش تهیه کنید . موهای خود را با این جوشانده شستو دهید . پس از چند دقیقه موهایتان را آبکشی کرده با یک شامپو ملایم بشویید .

بابا آدم :

بابا آدم دارای مواد مغذی می باشد که پوست را تغذیه می کند . وقتیی پوست به درستی تغذیه شود از ریزش مو نیز کاهش می یابد . بدین منظور ۲ قطره اسانس رزماری را با ۲ قطره اسانس ریحان و ۲ قطره اسانس اسطوخودوس  و ۱ قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا و ۱ قاشق چای خوری روغن بابا آدم را باهم مخلوط کنید . این مخلوط را روی پوست خود قرار داده و ماساژ دهید . پس از ۱ ساعت موهای خود را با یک شامپو ملایم شستشو دهید . اینکار را در هفته ۳ بار می توانید انجام دهید .

ریحان :

ریحان موجب تحریک فولیکول های مو  شده و موجب کاهش ریزش مو می شود . برگ های خشک ریحان را به صورت پودر در آورده و با روغن زیتون مخلوط کنید . این روغن را به موهای خود آغشته کرده و پوست سر خود را با آن ماساژ دهید . پس از گذشت ۱۰ دقیقه موهای خود را شسته و ابکشی کنید . این مخلوط را در ظرف در بسته تا ۱۱ روز می توانید نگهداری کنید .

 

گیاهان دارویی مفید برای ریزش مو

 

استفاده از گیاهان دارویی بهترین راهکار و کم عوارض ترین راهکار برای درمان می باشد . با مطالعه دقیق بهترین گیاه را برای درمان مشکل خود انتخاب کنید .

برای تهیه هرکدام از گیاهان دارویی فوق ، کافی است به قسمت فروشگاه وبسایت اسطوخودوس مراجعه کرده و گیاه مورد نظر را خریداری کنید .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید