گیاهان دارویی بومی ایران

گیاهان دارویی بومی ایران

ایران یکی از کشور های قاره آسیا می باشد . ایران دارای آب و هوای بسیار متنوعی می باشد . ایران را می توان به ۱۲ منطقه جغرافیایی و ۵ منطقه آب و هوایی تقسیم بندی کرد . این تنوع در آب و هوا موجب شده که گیاهان دارویی بسیار متنوعی نیز در ایران پرورش یابد .

از این رو طبیعی است که گیاهان دارویی در این کشور سهم گسترده ای را به خود اختصاص دهد . در ایران بیش از ۷۵۰۰ گونه گیاه دارویی وجود دارد . از این ۷۵۰۰ گونه ، ۱۸۰۰ گونه در پزشکی استفاده می شود .
بسیاری از این گیاهان دارویی بسیاری منحصرا بومی ایران می باشد و در دیگر کشور های جهان یافت نمی شود .

به سبب وجود گیاهان  دارویی در ایران ، تولید دارو های گیاهی در ایران رونق بسیار دارد . از این رو شرکت های دارویی در ایران به طور جدی فعالیت می کنند .

گل گاوزبان ، شوید ، اسفناج ، زنیان و … از جمله گیاهان دارویی بومی ایران می باشد .

گیاهان دارویی

 

بعد گذشت قرن ها ، هنوز گیاهانی وجود دارند که در ایران ناشناخته اند و استفاده دارویی از آن نمی شود . با شناخت و کشف انواع گیاه دارویی می توانیم در گسترش ان ها به مردم دیگر کشور ها موجب رونق این گیاه شویم . کشت گیاه دارویی به عنوان کشاورزی باید معرفی شود .

استان گیلان سهم بزرگی در کاشت و برداشت گیاه دارویی دارد . بسیاری از گیاهان دارویی در استان گیلان یافت می شود . همواره شما مناظری را مشاهده می کنید که گمان می کنید ، بخشی از زیبایی های طبیعت است ، در صورتی که اکثر آن ها گیاهان دارویی می باشند . گیاهان  دارویی استان گیلان تنوع بسیار گسترده ای دارد که هنوز همه آن را شناسایی نکرده اند . با معرفی این گیاهان دارویی و استفاده از ان ها در ، در رواج و رونق کشت این گیاهان بیافزاییم .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید