خواص جالب نمک دریایی برای بدن

خواص جالب نمک دریایی برای بدن

نمک دریایی یا نمک خلیج ، به وسیله فرآیند تبخیر از آب های دریا تولید می شود. این نمک دارای مواد معدنی بیشتری در مقایسه با نمک های معمولی است.

نمک دریایی به سبب دارا بودن رس، رنگی تیره تر از رنگ نمک تصفیه شده دارد. نمک طعم دار تصفیه شده شامل فرایند فرآوری سنگین از جمله استخراج معادن سفید کردن و رقیق کردن با عوامل می باشد اما نمک دریایی مراحل آماده سازی بسیار کمی دارد از این رو بیشتر خواص و رطوبت خود را حفظ می کند. دریای مدیترانه، اقیانوس اطلس و دریای شمال، رایجترین مراکز برای برداشتن نمک دریایی هستند.

نمک دریایی شامل ۸۲ ماده مغذی ضروری از گنجینه مواد معدنی موجود در آب دریا را دارا می باشد. این مواد معدنی طبیعی برای عملکرد بهتر بدن مفید هستند. نمک دریایی حاوی مواد معدنی حیاتی مثل سدیم، پتاسیم، کلسیم، منیزیم، برومید، کلرید، آهن، مس و روی و سایر عناصر مفید می باشد.

فواید گوناگون نمک دریایی شامل مراقبت از پوست، بهبود سلامت دندان ها و تسکین آرتریت روماتوئید، گرفتگی عضلانی، درمان پسوریازیس و استئوآرتریت ، بهبود درمان آکنه می باشد. این نمک همچنین برای لایه برداری، شستشوی بینی و چشم و تعادل الکترولیتی در بدن مفید است. 

مراقبت از پوست و مو :

مواد معدنی موجود در نمک دریای برای بهبود پوست بسیار مفید می باشد. حمام کردن در محلول نمک دریای کمک می کند تا پوست مرطوب و احیا شود. حمام نمکی همچنین برای از بین بردن زبری و التهاب روی سطح پوست نیز موثر می باشد. بر طبق مطالعات انجام شده اثر ضد التهابی موجود در این نمک به سبب مقادیر بالای منیزیم می باشد. نمک دریا همچنین از طریق منافذ پوست سموم را خارج می کند و سبب بهبود گردش خون می شود.
یکی از مزایای کمتر شناخته شده نمک دریا کمک به رشد و تقویت موها می باشد. ماساژ پوست سر با نمک دریا سبب تقویت فولیکول م می شود.

بهداشت دهان و دندان :

نمک دریایی حاوی فلوراید است که برای ارتقاء سلامت دندان مفید است. فلوراید در محافظت از دندان ها از آسیب های اسیدی و جلوگیری از پوسیدگی و ایجاد حفره هاکمک می کند. شستشوی منظم دندان با آب گرم و نمک دریا کمک می کند تا زخم های دهان، خونریزی لثه هاو درد گلو درد کاهش یابد.

لایه برداری :

نمک دریایی در صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی در تولید اسکراب و سایر محصولات مراقبت از پوست مانند ضد عرق و دئودورانت استفاده می شود.لایه برداری با نمک دریایی کمک می کند تا ذرات پوست مرده را از بین بروند و بافت پوست تجدید شود. بافت دانه ای نمک دریا به خوبی در ایجاد پوستی تمیز و صاف موثر می باشد. نمک دریایی نیز برای بیماران مبتلا به فشار خون پایین، صرع، گردش خون ضعیف توصیه می شود، زیرا باعث افزایش گردش خون سالم می شود.

درمان آکنه :

نمک های دریایی حاوی گوگرد هستند که به تمیز کردن و درمان بیماری پوستی مانند درماتیت، آکنه و زخم های آفت کمک می کند.

کاهش درد پا و عضلات :

قرار دادن پای خود در آب گرم حاوی نمک دریایی کمک می کند تا ماهیچه ها شل شده و  درد در ناحیه مورد نظ تان کاهش یابد.
این نمک به سبب دارا بودن منزیم و پتاسیم به عنوان یک درمان طبیعی برای درد های عضلانی نیز معرفی می شود.

تنظیم قند خون :

نمکهای دریایی در حفظ سطح تعادل قند خون موثر می باشند. این نمک به شما کمک می کند تا وابستگی بدن به داروهای انسولین کاهش یابد.

داشتن خوابی آرام :

حمام نمکی دریایی دارای اثر آرام بخش می باشد. این نمک به شما کمک می کند تا خوابی عمیق را تجربه کنید.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید