مضرات روغن آویشن

مضرات روغن آویشن

آویشن یکی از گیاهان دارویی پر آوازه در حوضه طب سنتی می باشد. روغن آویشن نیز دارای خواص و مضرات ویژه خود می باشد که در این بخش به آن خواهیم پرداخت.

روغن آویشن که به روغن تایلندی نیز شهرت دارد، دارای مزایای بسیاری است، اما به دلیل طبیعت قوی آن، عوارض جانبی خاصی نظیر سوزش پوست، واکنش های آلرژیک و … را نیز به دنبال دارد.
افرادی که از مشکلاتی مانند عدم تعادل هورمونی، پریود های نامنظم، سمیت بالا، استرس، اضطراب، نوسانات خلق، انرژی کم، گردش خون ضعیف، کم خونی، دیابت، کمبود ایمنی، آرتروز، نقرس و سردرد رنج می برند، از روغن آویشن استفاده می کنند.

روغن آویشن از طریق فرآیند تقطیر بخار از برگ گیاه آویشن استخراج می شود.آویشن، یکی از محبوب ترین و گسترده ترین گیاهان دارویی در جهان است و معمولا در برنامه های آشپزی و دارویی در سراسر جهان یافت می شود.

آویشن دارای بیش از ۳۰۰ گونه مختلف می باشد، تفکیک همه این ها از هم کار سختی است. در نتیجه، در مناطق مختلف با توجه به گونه ای که یافت می شود، روغن آویشن تهیه می شود.

عکس العمل های آلرژیتیک :

افرادی که به سایر گیاهانخانواده آویشن چون ریحان، رزماری، مریم گلی و اسطوخودوس حساس هستند، ممکن است به آویشن نیز آلرژی داشته باشند.از این رو اگر ناراحتی معده، اسهال، تهوع، استفراغ، دارید از ادامه مصرف این روغن خودداری کنید. واکنش های التهابی روی پوست نیز ممکن است در صورت حساسیت به این روغن باشد.

ریزش پوست :

بسیاری از افراد دارای پوست حساس در هنگام مصرف این روغن ممکن است دچار مشکلاتی شوند. قرمزی، خارش، بثورات و یا کندو از آلرژی های این روغن برای پوست های حساس می باشد.

بارداری :

یکی از اثرات شناخته شده روغن آویشن، تحریک قاعدگی است و سبب تنظیم پریود می شود. این مسئله سلامت جنین را به خطر می اندازد و سبب  زایمان زودرس می شود. بنابراین مصرف این روغن برای زنان باردار توصیه نمی شود.

فشار خون :

این روغن می تواند به افزایش گردش خون کمک کند. از این رو سبب افزایش فشار خون می شود. مصرف آویشن برای افراد با فشارخون بالا توصیه نمی شود.

برای خرید انواع گیاهان دارویی می توانید به فروشگاه وب سایت اسطوخودوس مراجعه و یا روی تصویر زیر کلیک کنید.

 

 

خرید محصول


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید