از خواص ترشی چه می دانید

از خواص ترشی چه می دانید

تاکنون به خواص ترشی ها دقت کرده اید ؟! ترشی ها انواع مختلفی دارند و در کشور های مختلف به صورت های گوناگونی تهیه می شود .

ترشی ها معمولا از کلم ها ، میوه ها ، سبزیجات معطر و … تهیه می شود . شیوه تهیه و انتخاب نوع مواد اولیه در کشورهای مختلف ، متفاوت است . مزایای جالب ترشی عبارتند از تامین ویتامین های ضروری، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها، که به کنترل دیابت کمک می کند ، بهبود هضم ، بهبود عملکرد کبد ، توانایی در درمان زخم ها و … .

ترشی ها حاوی رطوبت، انرژی، پروتئین، چربی، کربوهیدرات، فیبر غذایی ، قندها ، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم ، سدیم ، تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، ویتامین B-6، فولات، ویتامین B-12، ویتامین A، ویتامین E، ویتامین D، ویتامین C و ویتامین K می باشد .

خواص آنتی اکسیدانی :

این ماده می تواند منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها باشند . این آنتی اکسیدان ها به دفع رادیکال های آزاد کمک می کنند . از این از انواع بیماری هایی که ناشی از هجوم رادیکال های آزاد در بدن هستند جلوگیری می کند .

بهبود گوارش :

باکتری های پروبیوتیک آن دسته از باکتری هایی هستند که در سیستم گوارش ما حضور دارند . این باکتری ها در حقیقت به هضم غذا کمک می کنند . کاهش تعداد این باکتری ها می تواند مشکلات گوارشی ایجاد کند  . مصرف ترشی می تواند به شما در هضم راحت تر غذا کمک کند .

تامین مواد معدنی و ویتامین های ضروری :

همانطور که در بالا گفته شد ، ترشیها حاوی مواد معدنی و ویتامین های بسیاری هستند . وجود  ویتامین C، ویتامین A، ویتامین K، فولات و مواد معدنی مانند آهن، کلسیم و پتاسیم می تواند بسیاری از نیاز های بدن را تامین کند .

کنترل دیابت :

مطالعات نشان داده است که مصرف ترشیجاب می تواند به کنترل دیابت کمک کند . توجه داشته باشید اگر ترشی شما بیش از حد شور باشد می تواند سبب بالا رفتن فشار خون شود .

حفاظت از کبد :

جدا از مزایای مانند هضم برخی از انواع ترشی می توند سبب حفاظت از کبد شود .

مضرات :

تقریبا در تمام ترشیها مقدار زیادی نمک در آنها وجود دارد.  وجود نمک هم موجب طعم بهتر و هم موجب ماندگاری ترشی می شود . اما این نمک  می تواند سبب فشار خون بالا نیز شود . فشار خون نیز خود سبب ایجاد سکته مغزی و حملات قلبی می شود .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید