از فواید جوانه ها چه می دانید

از فواید جوانه ها چه می دانید

جوانه های یکی از در دسترس ترین و ارزان ترین راه ها برای تقویت تغذیه می باشد . ما به راحتی می توانیم از جوانه ها در تغذیه خود استفاده کنیم .

جوانه ها انواع مختلفی دارند . لوبیا ، عدس ، تربچه ، گل آفتابگردان ، کلم بروکلی ، گندم و … برخی از آن هستند . دانه ها در زمان جوانه زدن تمام مواد مغذی خود را معطوف به جوانه می کنند . از این رو این ماده دارای خواص بسیاری است . در زیر با برخی از معروف ترین جوانه ها و فوایدشان آشنا خواهیم شد .

ماش :

این گیاه یکی از معروف ترین نوع می باشد . ماش در صدر استفاده می باشد . از این ماده در انواع سالاد ها می توان استفاده کرد .

لوبیا :

این ماده دومین جوانه محبوب در سراسر دنیا است . این گیاه را در هر مرحله ای می توان استفاده کرد . از این ماده به طور گسترده می توان در پخت و پز بهره برد .

شنبلیله :

از شنبلیله برای درمان بسیاری از مشکلات استفاده می شود . از این رو این گیاه نیز برای سلامتی بسیار مفید و انرژی بخش می باشد .

یونجه :

یونجه دارای خواص دارویی بسیاری می باشد . از این رو این گیاه برای تقویت بدن بسیار حائز اهمیت است .

 

جوانه یونجه

 

فواید جوانه ها :

۱ . این گیاهان دارای آنزیم های ضروری بدن می باشند که ۱۰۰ برابر  میوه های خام و سبزیجات است . این آنزیم نقش کاتالیزور را ایفا می کند . این کار موجب می شود تا بدن در برابر بیماری تقویت شده و به راحتی بتواند به عملکرد های خود برسد .

۲ . این گیاهان حاوی پروئین بالایی می باشند . از این رو خوردن این گیاهان ارزش تغذیه ای بالایی دارد و برای زنان باردار نیز بسیار مفید است .

۳ . این گیاهان حاوی مقادیر بالایی از فیبر می باشند . فیبر یک ماده حیاتی برای بدن محسوب می شود . فیبر موجب می شود تا با دفع سموم و چربی ها ، کاهش وزن داشته باشیم .

۴ . این گیاهان منبغی از اسیدهای چرب ضروری می باشد . از این رو موجب سوزاندن کالری اضافی و در نتیجه کاهش چربی ها می شود .

۵ . این گیاهان همچنین به سبب خاصیت انتی اکسیدانی که دارند موجب سلامت پوست می شوند .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید