با خواص دانه های آفتابگردان برای پوست و مو آشنا شوید

با خواص دانه های آفتابگردان برای پوست و مو آشنا شوید

همه ما با دانه های آفتابگردان آشنایی داریم . این دانه ها دارای فواید گوناگونی نیز می باشند که در این مطلب قصد داریم با آن آشنا شویم .

دانه های آفتابگردان خواص ویژه ای برای پوست و مو دارد . این دانه ها حاوی ویتامین C، ویتامین E، مس، سلنیوم می باشد . این دانه ها همچنین دارای انتی اکسیدان می باشد که بدن را از رادیکال های آزاد دور می کند . این دانه ها موجب جلوگیری از آترواسکلروز ، انسداد عروق ، سکته مغزی ، حمله قلبی ، سرطان سینه ، سرطان پروستات ، سرطان روده بزرگ و … می شود .

آفتابگردان همچنین موجب اکسیداسیون کلسترول و کاهش سطح کلسترول در خون می شود . این دانه ها همچنین دارای پتاسیم می باشد . پتاسیم سبب کاهش فشار خون می شود .

این دانه ها همچنین دارای سروتونین می باشد . سروتونین موجب آرامش اعصاب می شود . این ماده همچنین خلق و خو را بهبود می بخشد و افسردگی را می کاهد . این دانه ها دارای منیزیم بوده و باعث جذب بیشتر کلسیم می شود . از این رو منجر به سلامت استخوان ها و بهبود عضلات می شود .

 

آفتابگردان

 

پوست و مو :

دانه های آفتابگردان حاوی ویتامین E می باشد . ویتامین E سبب جلوگیری از پیری زودرس می شود .
مس موجود در این دانه ها نیز از پوست در برابر اثرات مضر اشعه ماوراء بنفش خورشید جلوگیری می کند . اسیدهای چرب ضروری موجود در این دانه ها موجب از بین رفتن جوش های پوست می شود .
آفتابگردان همچنین غنی از مواد مغذی است . این مواد مغذی سبب تغذیه کامل پوست و مو می شود .

ویتامین E موجود در این دانه ها سبب رشد چشمگیر موها می شود . ای ماده همچنین فولیکول مو را تا حد زیادی تحریک می کند .
دانه های این گیاه همچنین حاوی ویتامین B6 می باشد . این ویتامین باعث افزایش جذب روی و رسیدن اکسیژن بیشتر به پوست سر می شود . از این رو موها بسیار کمتر دچار ریزش می شوند .

اسیدهای چرب ضروری، به ویژه اسید چرب امگا۶ موجب مرطوب ماندن موها می شود . این ماده سبب می شود تا موهای خشک و آسیب دیده ترمیم شوند .

توجه داشته باشید که مصرف هر ماده غذایی بیش از حد نرمال ممکن آست شما را با مشکلاتی مواجه کند .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید