بهترین گیاهان برای درمان اضطراب و افسردگی

بهترین گیاهان برای درمان اضطراب و افسردگی

گیاهان مختلفی برای درمان اضطراب و افسردگی وجود دارد . اضطراب اغلب با استرس و افسردگی اشتباه گرفته می شود .

استرس یک پاسخ موقت بدن است و معمولا در چند ساعت یا چند روز بهبود می یابد . اما اگر میزان استرس شما بالا و ماندگار باشد ، تبدیل به اضطراب می شود که بسیار جدی است و باید درصدد درمان آن بر آمد . برای درمان اضطراب و استرس گیاهان دارویی بهترین گزینه هستند . این گیاهان معمولا خواص آرامبخشی و تسکین دهندگی داشته و موجب بهبود در روند درمان اضطراب می شود .
برخی از شایع ترین اختلالات اضطرابی عبارتند از : اختلال اضطراب اجتماعی، اختلال هراس یا اختلال عمومی  و … بحث اختلالات ناشی از اضطراب بسیار گسترده تر از این مطلب می باشد . نشانه های رایج اختلالات اضطرابی عبارتند از: افزایش ضربان قلب ، تشنگی ، تنگی نفس، عرق ، لرز ، سردرد ، ناراحتی معده ، بی خوابی و تغییرات اشتها و خلق و خوی .

افسردگی و اختلال اضطراب بسیار شبیه به یکدیگر می باشند . افسردگی نیز اغلب نشانه هایی از قبیل دوره های طولانی غم و اندوه و یا عدم شور و شوق برای زندگی ، اختلالات خواب ، تغییر اشتها ، از دست دادن اعتماد به نفس ، خستگی ، کاهش وزن ، افکار خودخواهی یا خودکشی و … دارد .  به سبب شباهت بسیار نزدیک افسردگی و اضطراب راه های درمانی آنها نیز شبیه به یک دیگر می باشند .
در زیر فهرستی از بهترین گیاهان برای درمان اضطراب و افسردگی موجود است .

بابونه :

مطالعات متعدد بر روی اثرات بابونه بر روی سطح هورمون استرس در بدن انجام شده است و مشخص شده است که سیستم عصبی را تسکین می دهد و به ایجاد خواب و آرامش کمک می کند . شما می توانید از دمنوش بابونه بدین منظور استفاده کنید .

جینگو بیلوبا :

این گیاه قادر به مقابله با احساس خشم، غم ، اضطراب و تنهایی می باشد . این گیاه یک تقویت کننده قوی بوده و موجب غلبه بر افکار منفی شما می شود .

اسطوخودوس :

اسطوخودوس با ترکیبات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی شناخته می شود . اما شاید بیشتر به خاطر عطر و بوی آن شناخته شده است که به تنهایی می تواند به کاهش تنش در ذهن و تسکین تنش های جسمی و روحی کمک کند . حتی چند قطره از این اسانس بر روی بالش شما می تواند شگفت انگیز باشد . همچنین می توانید از دمنوش اسطوخودوس استفاده کنید .

کوا :

برای افرادی که از اختلال اضطراب اجتماعی رنج می برند، استفاده از کوا می تواند بسیار موثر باشد . این درمان خانگی اضطراب می تواند به احساس عصبانیت ، اضطراب یا استرس کمک کند . شما می توانید دمنوشی از آن تهیه کرده و در ساعات مختلف میل کنید .

بادرنجبویه:

بادرنجبویه در طب سنتی به عنوان یک درمان مفید برای افسردگی شناخته می شود . اشتها را بهبود می بخشد، به خواب راحت کمک می کند و می تواند التهاب یا ناراحتی را که اغلب همراه با افسردگی است، درمان کند . به افزایش خلق و خو کمک کرده و موجب ایجاد آرامش می شود .

چای سبز :

چای سبز حاوی آنتی اکسیدان های قوی بوده که می تواند سیستم عصبی را کنترل کرده و موجب فعالیت های بهتر آن شود .

زالزالک:

یکی از گیاهان قوی برای افسردگی  زالزالک می باشد . این گیاه توانایی آرام کردن احساسات عمیق ، ترس ، خشم ، ناراحتی را دارد . که می تواند تعادل شیمیایی بدن شما را به طور مثبت تغییر دهد .

مضرات و عوارض احتمالی :

توجه داشته باشید که گیاهان دارویی باتوجه به خواص فراوانی که دارند ، ممکن است دارای مضراتی نیز باشند . از این رو به نکات زیر توجه کنید .
از نوشیدن بیش از ۴ فنجان دمنوش بابونه خودداری کنید . از بیش از ۵ قطره اسانس اسطوخودوس استفاده نکنید . همچنین بیش از ۶ لیوان چای سبز میل نکنید . بیش از ۱۰۰۰ میلیگرم  زالزالک نیز استفاده نکنید .
برای اطمینان بیشتر با پزشک خود درباره دوز داروهامشورت کنید .    


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید