تقویت پوست صورت با کلاژن

تقویت پوست صورت با کلاژن

کلاژن یکی از اجزای اصلی ساختار پوست محسوب می شد . این ماده سبب بهبود پوست و جوان ماندن پوست می شود .

متاسفانه سبک زندگی امروز موجب شده تا پوست دچار آسیب شده و سطح کلاژن پایین بیاید . در این مطلب قصد داریم مواد غذایی را معرفی کنیم که این ماده در آن یافت می شود .

میوه ها و سبزیجات رنگی قرمز :

میوه و سبزیجات قرمز یا نارنجی مانند سیب ، توت فرنگی ، گیلاس ، نارنجی ، هویج ، لبو  ، فلفل قرمز و … دارای کلاژن می باشند . لیکوپن های موجود در این مواد به طور قابل توجهی به افزایش تولید این ماده کمک می کنند که موجب جوانسازی چوست می شوند .

مرکبات :

مرکبات چون لیمو و نارنگی دارای ویتامین C بسیار بالا هستند . این ویتامین چون آنتی اکسیدان عمل کرده و مانع از آسیب پوست توسط رادیکال های آزاد می شود . همچنین ویتامین C سبب تولید کلاژن می شود .

کلم :

کلم انواع مختلفی دارد . همه آن ها حاوی مقدار زیادی از آنتی اکسیدان ها و همچنین مواد مغذی مانند لوپین ، زاکسانتیون ، تیو سینان ها و … می باشد . این مواد سبب تولید این ماده مهم در پوست می شود .

لوبیا :

لوبیا همیشه می تواند به شما کمک کند که یک پوست سالم و قوی داشته باشید . لوبیا غنی از اسید هیالورونیک است ، که برای تولید کلاژن در سلول های ما بسیار ضروری است . این گیاه سبب می شود تا علائم پیری به تاخیر بیفتد .

محصولات سویا :

سویا به عنوان یکی از بهترین غذاهای غنی از کلاژن محسوب می شود . این گیاه می تواند به طور طبیعی تولید کلاژن را در پوست ما افزایش دهد . این ماده سبب قوی تر و نرم تر شدن پوست می شود .

زیتون :

زیتون سبز و سیاه به طور گسترده از جمله غذاهای غنی از کلاژن شناخته می شوند . زیتون فعالیت های آنزیم های مختلف بدن را تقویت می کند .

گردو :

گردو با اسیدهای چرب ضروری امگا ۳ موجب تقویت تولید این ماده می شود . از این رو می توان به طور طبیعی پوستی زیبا و براق داشته باشیم .

روغن آووکادو :

روغن آووکادو حاوی ویتامین E می باشد . این ویتامین مانند انتی اکسیدان عمل کرده و موجب تولید کلاژن در پوست می شود .

برای خرید انواع گیاهان دارویی می توانید به قسمت فروشگاه وب سایت اسطوخودوس مراجعه کنید .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید