خواص کرفس را بیشتر بشناسید

خواص کرفس را بیشتر بشناسید

کرفس از جمله گیاهانی است که دارای مزایای بسیار زیادی می باشد . در این مطلب می خواهیم با برخی از خواص کرفس آشنا شویم .

کاهش سطح کلسترول ، کاهش درد مفاصل ، کاهش وزن ، رفع سموم بدن ، فشار خون بالا و … از جمله بارزترین خواص کرفس می باشد .

این گیاه که از خانواده چتریان است ، به عنوان سبزی در غذا نیز استفاده می شود . این گیاه امروزه در تمامی کشور ها یافت می شود . کرفس همچنین در بسیاری از اقلیم ها قابل کشت می باشد .
کرفس همچنین حاوی ویتامین  A، ویتامین  C، ویتامین  E، ویتامین D ، ویتامین  B6، ویتامین B12 و ویتامین K ، تیامین ، ریبوفلاوین ، اسید فولیک و فیبر و … می باشد .

کاهش فشار خون :

کرفس حاوی ترکیباتی الی است که می تواند سطح هورمون استرس در خون شما را کاهش دهد .  این عمل موجب می شود تا خون در رگ های خونی آزادی عمل بیشتری داشته باشند . از این رو فشار خون تنظیم می شود . به همین سبب سکته مغزی و قلبی نیز با مصرف کرفس کاهش می یابد .

کاهش کلسترول :

مصرف روزانه کرفس سبب کاهش کلسترول بد خون می گردد . فتالاید موجود در این گیاه سبب ترشح آنزیم هایی می شود که کلسترول خون را کاهش می دهد . هنگامی که کلسترول بد خون کاهش یابد ، دیواره قلب پلاکت کمتری داشته و عبور خون در شریان ها به آسانی صورت می گیرد . از این رو موجب سلامت قلب و عروق نیز می شود .

ضد عفونی کننده :

دانه کرفس در از بین بردن اسید اوریک بسیار موثر است . این گیاه سبب تحریک ادرار شده و با ازدیاد ادرار موجب دفع سموم بدن می شود . از این رو برای افراد مبتلا به اختلالات مثانه ، مشکلات کلیوی ، التهاب مثانه مناسب می باشد . دانه کرفس همچنین از عفونت دستگاه ادراری نیز جلوگیری می کند .

بهبود مفاصل :

این گیاه برای افراد مبتلا به آرتریت ، روماتیسم و ​​نقرس بسیار مناسب می باشد . این گیاه با خواص ضد التهابی که دارد  موجب کاهش تورم و درد مفاصل می شود . این گیاه همچنین به رشد بافت های آسیب دیده نیز کمک می کند . کرفس همچنین در درمان رماتیسم نیز بسیار موثر است .

جلوگیری از سرطان :

کرفس حاوی فلاونوئیدها و پلی استیلن می باشد . این مواد سبب خاصیت ضد سرطانی در کرفس می شود . این گیاه همچنین موجب افزایش فعالیت سلول های سفید خون می شود . این سلول ها از فعالیت سلول های سرطانی در بدن جلوگیری می کند .

تقویت سیستم ایمنی بدن :

کرفس سرشار از ویتامین C می باشد . این ویتامین در افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن بسیار موثر است . خوردن منظم این گیاه از سرماخوردگی و دیگر بیماری های این دست جلوگیری می کند .

آسم :

ویتامین C مانع از آسیب رادیکال های آزاد می شود . این گیاه با خواص ضد التهابی که دارد از بیماری های التهابی چون آسم پیشگیری می کند . کرفس همچنین علائم آسم را نیز کاهش می دهد .

بهبود چشم :

چکاندن قطره کرفس در چشم موجب بهبود التهابات چشم می شود . این گیاه از آب مرواید نیز پیشگیری می کند .

کاهش وزن :

یکی از مهم ترین خواص کرفس ، تاثیر آن بر روی کاهش وزن می باشد . نوشیدن منظم آب کرفس قبل از غذا موجب کاهش وزن و لاغری می شود . این گیاه کالری کم و فیبر بالایی دارد . از این رو موجب پر شدن معده و کاهش میل شما به غذا می شود .

مضرات :

زنان باردار قبل از مصرف با پزشک مشورت کنند . زیرا این گیاه سبب انقباضات رحمی می شود .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید