خواص گشنیز برای کاهش وزن و لاغری

خواص گشنیز برای کاهش وزن و لاغری

گشنیز به عنوان یکی از گیاهان محبوب می باشد . این گیاه سابقه طولانی جهت حفظ سلامت بدن دارد . از گشنیز در پخت پز نیز استفاده می شود .

این گیاه دارای عطر و طعم بی نظیری می باشد . گفته می شد این گیاه متعلق به چین است . از این رو به آن جعفری چینی نیز می گویند . از این گیاه در سراسر جهان استفاده می شود . این گیاه علاوه بر این که در پخت و پز از آن استفاده می شود ، دارای خاص درمانی و دارویی نیز می باشد . از خواص گشنیز برای درمان سوء هاضمه ، گاز شکم ، نفخ ، التهاب گرفتگی عضلات ، تهوع ، گردش خون ضعیف ، یبوست ، استرس روانی و … استفاده می شود .

  • در این مطلب می خواهیم تاثیر گشنیز را بر کاهش وزن و لاغری بررسی کنیم .

گفته می شود این گیاه سبب کاهش وزن و لاغری می شود اما هنوز این ادعا اثبات نشده است . با این حال تحقیقات متعددی نیز بیانگر خواص لاغری گشنیز است . در این مطالعات متوجه شدند گشنیز یک درمان کننده طبیعی چاقی است .

تاثیرات هورمونی :

گشنیز منبعی از لیمونن می باشد . لیمونن یک هورمون بسیار فعال است که مانع جلوگیری از تجمع چربی در بدن می شود . این ماده مانع جذب چربی در معده می شود . همچنین لیمونن موجب از بین رفتن چربی انباشته در بدن می شود . از این رو این گیاه سبب لاغری می شود .

کالری پایین :

برای لاغر شدن باید کالری کمتری مصرف کنید . بدین منظور باید رژیم غذایی را انتخاب کنید که از کالری کمتری برخوردار هستند . گشنیز یکی از گیاهان بسیار مناسب برای استفاده در رژیم غذاییتان می باشد . در یک فنجان گشنیز تقریبا ۱ کالری موجود می باشد .

کمک به دستگاه گوارش :

گشنیز یک درمان کننده طبیعی دستگاه گوارش به حساب می آید . گشنیز دستگاه گوارش را تحریک می کند . این گیاه مشکلاتی مانند نفخ ، گاز روده و … را از بین می برد ، از این رو سبب هضم بهتر غذا می شود . این خواص گشنیز برای اجابت مزاج و یبوست بسیار مفید است ، به همین سبب موجب لاغری و کاهش وزن می شود .

سم زدایی از بدن :

شما برای رسیدن به وزن ایده آل باید بدن خود را از سموم و فلزات سنگین چون جیوه ، آلومینیوم و … رها کنید . گشنیز موجب می شود تا سموم از بدن خارج شود . بدین ترتیب بدنتان برای کاهش وزن آماده می شود .

چگونه از گشنیز استفاده کنیم ؟

یکی از راه های استفاده از خواص گشنیز ، اضافه کردن این گیاه در پخت و پز است .
راه دیگر می تواند مخلوط کردن آب گشنیز با سایر آب میوه های باشد .
همچنین می توانید گشنیز را خشک کنید و به صورت دمنوش میل کنید .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید