درمان خانگی آفتاب سوختگی

درمان خانگی آفتاب سوختگی

در فصل تابستان آفتاب سوختگی از جمله عوارض بسیار شایع می باشد . هنگامی که پوست شما توسط اشعه UV بمباران شود ، موجب تولید ملانین در پوست می شود .

ملانین نوعی رنگ دانه تیره می باشد . در حقیقت ملانین موجب تکیم پوست در برابر اشعه می شود . از این رو آفتاب سوختگی ایجاد می شود . برای آفتاب سوختگی راه های بسیاری وجود دارد . در این مطلب قصد داریم با استفاده از روش های خانگی و طبیعی این عارضه پوستی را بهبود بخشیم .

سیب زمینی :

سیب زمینی یکی از گیاهانی می باشد که جهت کاهش درد از آن استفاده می شود . این گیاه سبب از بین رفتن خارش ، سوختگی ، کاهش التهاب و … استفاده می شود .
بدین منظور سیب زمینی ها را به خوبی بشویید . سپس آن ها را برش دهید . اگر سیب زمینی های شما نرم هستند آن ها به همین صورت در مخلوط کن بریزید . در غیر این صورت مقداری آب به آن بیفزایید . پس از آنکه مخلوط مایعی به دست آمد . پنبه را درون ان فرو برده و روی محل آفتاب سوختگی قرار دهید .
شما همچنین می توانید برش های سیب زمینی را به صورت مستقیم روی محل ،تاب سوختگی قرار دهید .

شیر سرد :

شیر یکی از بهترین درمان ها برای آفتاب سوختگی می باشد . این یک درمان بسیار ساده و کم هزینه می باشد که کافی است به یخچال منزلتان مراجعه کنید !
بدین منظور مقداری شیر سرد تهیه کنید . پنبه ای را درون آن فرو برده و در محل مورد نظر بمالید . اجازه دهید مدت زمانی روی صورتتان باقی بماند . آنگاه صورت خود را بشویید .

دمنوش نعنا :

نعنا دارای خواصی است که درد را به صورت موضعی کاهش می دهد و از التهابات می کاهد . استفاده از نعنا سبب کاهش درد می شود .
بدین منظور دمنوشی از نعنا تهیه کنید . برای این کار کافی است ، برگ های نعنا را به همراه آب جوش دم کنید . اجازه دهید تا دمنوش حاصل خنک شود . آنگاه گلوله ای پنبه ای را به آن آغشته کرده و روی محل مورد نظر بمالید .

آلوئه ورا :

ژل آلوئه ورا برای درمان انواع مشلات پوستی بسیار مفید می باشد . این گیاه برای درمان آکنه و سوزش نیز مفید می باشد .
بدین منظور می توانید ژل آلوئه ورا را از آن خارج کرده و با مخلوط کن مخلوط کنید . تا مایعی شفاف از آن به دست بیاید . این مایع را روی پوست خود و در نواحی آفتاب سوخته بمالید . اجازه دهید مدتی روی پوستتان باقی بماند . آنگاه صورت خود را بشویید .

ماست :

ماست معمولی حاوی آنزیم هایی می باشد که برای درمان آفتاب سوختگی بسیار موثر است . این ماده به شما کمک می کند تا پوست شما سریع تر بهبود یابد .
بدین منظور کفی است ماست را به صورت خود بمالید . اجازه دهید حداقل ۵ دقیقه روی صورتتان باقی بماند . هنگامی احساس خوشایندی یافتید می توانید صورت خود را بشویید .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید