زردآلو میوه ای پر از فواید گوناگون

زردآلو میوه ای پر از فواید گوناگون

زردآلو یکی از میوه های خوشمزه می باشد . این میوه دارای خواص زیادی می باشد . محققان بر این باورند که زردآلو قدمتی ۳۰۰۰ ساله دارد . گفته می شود این گیاه متعلق به هند می باشد .

درمان سوء هاضمه ، یبوست ، سردرد ، تب ، بیماری های پوستی ، بهبود سلامت قلب ، کاهش سطح کلسترول ، جلوگیری از بدتر شدن بینایی ، کاهش وزن ، استحکام استخوان ، سرطان و کم خونی برخی از خواص این میوه می باشد . این میوه دارای فواید بیشماری برای پوست می باشد . از این رو در ساخت لوازم آرایشی بهداشتی از این میوه استفاده می شود .

زردآلو به صورت های گوناگون مصرف می شود . این میوه را به صورت خام و خشک شده مصرف می کنند . از زردآلو برای تهیه آب میوه ، مربا و … نیز استفاده می شود . هسته این میوه نیز دارای فواید بسیاری است . از روغن هسته زردآلو نیز می توانید برای حفظ سلامت خود استفاده کنید .

ارزش غذایی زردآلو :

این دارای ویتامین A، ویتامین C، ویتامین K، ویتامین E و نیاسین می باشد . این میوه همچنین دارای مواد معدنی چون پتاسیم ، منگنز مس ، منیزیم و فسفر نیز می باشد .

 

زردآلو

خواص :

  • یبوست :

زرد آلو غنی از فیبر از این رو موجب حرکت راحت تر مواد در روده می شود . این میوه ملین بوده و برای کسانی که از یبوست رنج می برند بسیار مفید است . فیبر همچین موجب تحریک اسید معده و در نتیجه شکستن مواد برای استفاده از خواص آن می شود .

  • سلامت استخوان :

این میوه دارای مواد معدنی می باشد که سبب رشد و استحکام استخوان می شود . کلسیم ، فسفر ، منگنز ، آهن و مس نقش مهمی را در استحکام و تقویت ناخن ایفا می کنند . بنابراین مصرف زردآلو سبب رشد و سالم ماندن استخوان ها می شود .

  • بهبود سلامت قلب :

زردآلو یک راه فوق العاده برای محاظت از قلب است . این میوه جهت جلوگیری تصلب شرایین ، حمله قلبی و سکته مغزی می شود . ویتامین C  و پتاسیم موجود در این میوه موجب مبارزه با رادیکال های آزاد می شود . این میوه باعث کاهش فشار خون نیز می شود .

  • درمان درد گوش :

روغن هسته زردآلو درمان بسیار مناسبی برای درد گوش می باشد . برای درمان این مسئله کافی است چند قطره از روغن هسته این میوه را درون گوشتان بچکانید .

  • تب :

آب زردآلو برای درمان تب بیماران بسیار مفید می باشد . این میوه التهاب بدن را کاهش می دهد ، بدن را ضدعفونی کرده و موجب کاهش تب می شود .

  • اختلالات پوستی :

روغن هسته زردآلو برای درمان التهابات پوست بسیار مفید است . این میوه سبب صاف و براق کردن پوست بسیار مفید است .

این میوه همچنین اگزما، خارش و … را نیز از بین می برد .

  • ضد سرطان :

دانه زردآلو خواص ضد سرطانی بسیاری دارد . این میوه حاوی آنتی اکسیدان بوده و سبب از بین رفتن رادیکال های آزاد می شود . رادیکال های آزاد موجود در بدن سبب ایجاد سلول های سرطانی می شود .

از مصرف بی رویه این میوه پرهیز کنید .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

گفتگوها
  1. سلام.خواستم بابت وبسایت خوبتون ازتون تشکر کنم
    و امیدوارم باعث ایجاد انگیزه
    براتون بشه

دیدگاهتان را بنویسید