شگفت آور ترین خواص اکالیپتوس

شگفت آور ترین خواص اکالیپتوس

اکالیپتوس گیاهی گلدار که ۷۰۰ گونه مختلف دارد ، می باشد . این گیاه در استرالیا و نیوزلند و آسیای شرقی به وفور یافت می شود .


از جمله خواص اکالیپتوس می توان به افزایش سلامت تنفسی ، تقویت سیستم ایمنی بدن ، حفاظت از سلامت پوست ، کاهش تنش و اضطراب ، قند خون ، از بین بردن التهاب ، مبارزه با عفونت باکتریایی و … می توان نام برد .

از برگ ، روغن و پوست این گیاه در طب سنتی استفاده می شد . دمنوش اکالیپتوس برای درمان انواع بیماری ها استفاده می شود .

بهبود تنفس :

این گیاه برای درمان انواع بیماری های تنفسی بسیار مفید است . مواد موجود در برگ های اوکالیپتوس به عنوان اکسپکتورانت عمل کرده و در از بین بردن زکام بسیار موثر است . این گیاه عوامل بیماری زا را از دستگاه تنفسی حذف می کند . از این رو این گیاه برای برونشیت ، سرماخوردگی ، علائم آنفلوانزا و … بسیار مناسب می باشد .

تقویت سیستم ایمنی :

دمنوش اوکالیپتوس برای از بین بردن باکتری و قارچ بسیار مفید می باشد . این گیاه موجب تقویت بدن می شود و سیستم ایمنی را ایمن می سازد . دمنوش اکالیپتوس یک تقویت کننده طبیعی برای بدن محسوب می شود .

اضطراب و استرس :

در زندگی صنعتی امروز فشار روانی روز به روز در حال افزایش است . این گیاه اثرات تسکین دهنده دارد و موجب آرامش فرد می شود . این گیاه با از بین بردن استرس در بدن موجب افزایش سوخت و ساز در بدن می شود . این گیاه همچنین تنش روانی و اثرات ناشی از آن را کاهش می دهد .

بهبود پوست :

خواص ضد باکتری اکالیپتوس برای سلامت پوست بسیار مفید می باشد . شما می توانید برگ های این گیاه را روی پوست خود مالش دهید . نوشیدن دمنوش این گیاه و یا استفاده از روغن اوکالیپتوس برای درمان عارضه های پوستی بسیار موثر است . روغن اوکالیپتوس برای بهبود پوست صورت بسیار موثر بوده و موجب شفافیت آن می شود .

دیابت :

یکی دیگر خواص اکالیپتوس تاثیر مفید ان در درمان دیابت می باشد . تحقیقات نشان می دهد برگ اکالیپتوس در درمان دیابت بسیار مفید می باشد . نوشیدن ۱ الی ۲ فنجان دمنوش اوکالیپتوس سبب کاهش خطر ابتلا به دیابت می شود . استفاده از این گیاه باعث کاهش قند خون نیز می شود .

ضد التهاب :

این گیاه یک ماده ضد التهاب طبیعی می باشد . با مصرف دمنوش این گیاه درد را تسکین داده و از قلب خود محافظت کنید . دمنوش اوکالیپتوس همچنین از آسم ، ورم مفاصل و التهاب عضلانی جلوگیری می کند .این گیاه همچنین التهابات عروق و شراین را کاهش داده و سبب سلامت قلب و جلوگیری از سکته مغزی و قلبی می گردد .

مضرات :

همانطور که گفته شد یکی از راه های استفاده از خواص اکالیپتوس استفاده از روغن آن می باشد . روغن این گیاه بسیار قوی می باشد . در واقع این روغن اندکی سمی می باشد و برای کودکان مضر است . قبل از مصرف این گیاه در رژیم غذایی خود حتما با پزشک مشورت کنید .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید