طرز تهیه ماسک برای موهای خشک و آسیب دیده

طرز تهیه ماسک برای موهای خشک و آسیب دیده

داشتن موهایی نرم و لطیف برای هر فرد بسیار لذت بخش می باشد. در این بخش به طرز تهیه ماسک برای موهای خشک و آسیب دیده می پردازیم.


شما با موادی که در آشپزخانه خود دارید به راحتی می توانید ماسک های خانگی تهیه کرده و بهبود کیفیت موی خود کمک کنید. مواد مغذی ضروری مو و پوست سر از طریق این ماسک به عمیق ترین نقاط می رسد. ماسک برای موهای خشک انواع مختلفی دارد که شما می توانید با توجه به موادی که در اختیار دارید و نیازتان یکی از آن ها را انتخاب کنید. این ماسک ها سبب نرم شدن مو شده و رشد آن ها را نیز افزایش می دهد.

طرز تهیه ماسک برای موهای خشک و آسیب دیده :

۱.ماسک آووکادو

آووکادو یک عنصر عالی برای درمان خشکی و آسیب مو است. آووکادو غنی از اسید های چرب، ویتامین A، B6، D و E است که به حفظ رطوبت کمک می کند. وجود ویتامین A بالا مانع از خشکی مو می شود.
تخم مرغ حاوی لسیتین و پروتئین است که باعث تقویت و مرطوب شدن مو می شوند. زرده تخم مرغ باعث می شود موهای شما نرم تر، ابریشمی و قابل کنترل تر شوند. همچنین سفیده تخم مرغ از شوره سر جلوگیری می کند.
روغن کرچک در حال تبدیل شدن به یک درمان محبوب برای ریزش مو و یک ماده مفید برای رشد مو است. این روغن سبب تحریک فولیکول مو شده و به رشد موهای جدید کمک می کند.

طرز تهیه :

۱  عدد آووکادو
۲ عدد زرده تخم مرغ
۲ قاشق غذاخوری روغن کرچک

آوکادو را پوست گرفته و با استفاده از مخلوط کن آوکادو و زرده تخم مرغ را مخلوط کنید.
حالا روغن کرچک را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. ماسک شما آماده است. آن را  به پوست سر و موی خود بمالید و سر خود را بپوشانید(می توانید با یک کیسه فریزر اینکار را انجام دهید) . اجازه دهید به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه روی موهایتان بماند سپس موهای خود را بشویید. برای کسب نتیجه بهتر دوبار تکرار کنید.

۲. ماسک روغن نارگیل

روغن نارگیل غنی از آنتی اکسیدان ها است و دارای خواص ضد ویروسی، ضد قارچی و ضد باکتری می باشد. این روغن به رشد مو و اضافه کردن حجم مو کمک می کند. روغن نارگیل به ترمیم موهای آسیب دیده بسیار کمک می کند.
عسل دارای خواص آنتی اکسیدانی است که از آسیب به پوست سر جلوگیری می کند. این ماده همچنین از ریزش مو جلوگیری می کند.
پروتئین موجود در ماست کمک می کند تا مو تقویت شود و مانع از آسیب مو می شود . ماست سبب پاکسازی سلول های مرده پوست نیز می شود.

طرز تهیه :

۳  قاشق غذاخوری روغن نارگیل
۲ قاشق غذاخوری عسل طبیعی
۱ فنجان ماست تازه

روغن نارگیل را با عسل مخلوط کنید. حالا ماست اضافه کنید و خوب هم بزنید. این ماسک را به پوست و موی خود بمالید و سر خود را بپوشانید.اجازه دهید به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه روی موهایتان بماند. آنگاه با آب ولرم بشویید.

۳. ماسک آلوئه ورا

آلوئه ورا کمک می کند که سلول های آسیب دیده در پوست سر بهبود یابند و سلامت فولیکول مو را بهبود می بخشد. آلوئه ورا به حفظ رطوبت مو نیز کمک می کند.
آنتی اکسیدان ها در روغن کرچک از کراتین موجود در مو استفاده می کنند. کراتین مسئول محافظت از سلول ها در برابر آسیب می باشد و از طرفی کمک می کند تا موها  قوی تر، سالم تر رشد کنند.
طرز تهیه :
۱ عدد ژل آلوئه ورا
۲ قاشق غذاخوری روغن کرچک
۲ قاشق غذاخوری عسل

ژل آلوئه ورا را در یک کاسه قرار دهید و عسل را به آن اضافه کنید. حالا روغن کرچک را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.
مخلوط را به پوست سر و موی خود بمالید و سر خود را بپوشانید. ۴۰ تا ۴۵ دقیقه صبر کنید ، سپس موهای خود رابشویید. برای کسب نتیجه بهتر دوبار تکرار کنید.

۴. ماسک تخم مرغ

تخم مرغ یک منبع غنی پروتئین و ویتامین است. زرده تخم مرغ شامل مقدار زیادی ویتامین Eبوده که یک آنتی اکسیدان مهم برای از بین بردن رادیکال های آزاد از پوست است. همچنین ویتامین D موجود در تخم مرغ از ریزش مو جلوگیری می کند.
روغن زیتون یک ماده ضروری مراقبت از مو است. روغن زیتون سبب تقویت تارهای مو می شود. روغن زیتون خود به تنهایی یک ماسک برای موهای خشک محسوب می شود.

طرز تهیه :

۲ عدد تخم مرغ
۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون
۱ قاشق غذاخوری عسل
۴/۱ فنجان ماست تازه
با استفاده از یک قاشق تخم مرغ را هم بزنید، سپس عسل و ماست را اضافه کنید. حالا روغن زیتون به آن بیفزایید. ماسک را به موهای خود آغشته کنید. به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه صبر کرده و سپس بشویید. برای کسب نتیجه بهتر دو بار تکرار کنید.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید