فواید دانه ریحان برای بدن و پوست و مو

فواید دانه ریحان برای بدن و پوست و مو


دانه ریحان یا تخم شربتی  تمام موادی که به منظم کردن رژیم غذایی شما می تواند کمک کند را داراست . این دانه ها شامل کربوهیدرات ها ، پروتئین ها ، چربی ها ، قند ، فیبر های رژیمی، ویتامین ها ، مواد معدنی و کالری می شود . در زیر به توضیح برخی از خواص تخم شربتی اشاره می کنیم .

کمک به هضم:

این دانه ها حاوی مقدار بسیار بالای الیاف نامحلول هستند . این مواد به سم زدایی طبیعی کمک می کنند و به کارایی دستگاه کلیه و دستگاه گوارش بهبود می بخشند . وقتی معده از سموم پاک می شود ، روند هضم شدن آسان تر می شود و زمینه های توسعه مشکلات مربوط به گوارش مثل ناراحتی معده ، گرفتگی ، سوء هاضمه ، گرفتگی و … نیز کاهش می یابد .

درمان یبوست

به سبب غنی بودن از الیاف رژیمی نامحلول ، دانه ریحان می تواند به میزان زیادی یبوست را کاهش دهد یا حتی به طور کامل آن را درمان کند . ژلی که در اطراف پوشش داخلی آن موجود است، پس از خیساندن ممکن است ،به طور قابل توجهی اثر آن را کم کند . همه کاری که شما باید انجام دهید این است که تعداد انگشت شماری از دانه ها را در یک لیوان شیر قرار دهید و هر شب قبل از رفتن به رختخواب بخورید . این کار روده را نرمتر می کند، بنابراین یبوست را از بین می برد .

بهبود معده :

دانه ریحان برای دستگاه گوارش مخصوصا معده ، بسیار مفید است  . اگر احساس سوزش حاد در شکم دارید، باید تخم شربتی  را با روش قبلی، یعنی مخلوط با شیر ، میل کنید  . مصرف چند هفته باعث تأثیر شگفت انگیزی در آرام بخش و آرامش بخش روی تمام سیستم گوارش شما خواهد شد .

دیابت نوع ۲ را درمان می کند :

افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ می توانند از طریق وارد کردن دانه ریحان در رژیم غذایی خود به درمان خود کمک کنند .  آنها سطح قند خون را تثبیت می کند و دیابت را به نحوی کارآمد درمان می کند .

کاهش مشکلات تنفسی :

در یک مطالعه جدید، نشان داده شد که دانه ریحان در کاهش مشکلات تنفسی مختلف بسیار مفید است . ۱ قاشق غذا خوری عسل  ،۱ قاشق غذاخوری از زنجبیل رنده شده و ۱ قاشق غذاخوری از دانه های تازه را در یک لیوان آب مخلوط کنیدو  به مدت چن هفته  به جوش آورده و میل کنید . شما از سرما ، سرفه ، آنفولانزا ، آسم و … خلاص خواهید شد .

استرس را کاهش می دهد :

این دانه ها یکی از بهترین کاهش دهنده های طبیعی  استرس است . این دانه ها اثرات آرام بخش فوق العاده ای بر بدن ما دارد ، تا حدی که مشابه آروماتراپی هستند . بنابراین، اضافه کردن این دانه ها به مواد غذایی روزانه شما به طور چشمگیری  به کاهش سطح استرس ، افزایش وضوح ذهنی ، افزایش قدرت ذهنی و روحیه می انجامد .

تنظیم دمای بدن:

در طول روزهای تابستان دانه های ریحان می توانند یک نجات دهنده واقعی باشند . این دانه ها خواص خنک کننده داشته که به عنوان یک خنک کننده بدن بسیار مؤثر هستند . فقط تعداد کمی از دانه های تخم شربتی تازه را در یک لیوان آب ولرم فرو ببرید و بعد از یک ساعت آن را بنوشید .

کاهش وزن :

طبق گفته متخصصان سلامت، دانه های ریحا می تواند به ما کمک کند که چربی بیش از حد بدن را به طور قابل توجهی کاهش دهیم . اساسا، دانه های ریحان ، هنگامی که در آب خیس می شوند، تا ۳۰ برابر حجم و اندازه واقعی خود را افزایش می دهند. این بافت دانه ها از ژلاتین تشکیل شده و موجب می شود به یک نوشیدنی پر کننده (با کمترین مصرف کالری) تبدیل شود . به طور خلاصه، محتوای فیبر بالا این دانه ها می تواند ما را برای مدت طولانی سیر نگه دارد .

مزایای پوست و مو دانه های ریحان :

سم زدایی طبیعی می تواند سیستم داخلی شما را تمیز کند و مسائل پوستی مانند آکنه ، جوش سیاه و سفید و … را از بین ببرد .
این دانه ها دارای خواص ضد میکروبی ، ضد قارچی و آنتی بیوتیکی بوده ، که می تواند پوست ما را سالم نگه دارد و عفونت را از بین ببرد . مصرف منظم تخم شربتی می تواند سلول های پوستی خود را با ویتامین های ضروری و مواد معدنی غنی سازی کند .

 

همچنین اثبات شده است که دانه های ریحان برای موهای ما بسیار مفید است . پروتئین جزء اصلی موهای ما است و دانه های ریحان می تواند مقدار زیادی از این مواد مغذی موی ما را فراهم کند.  روغن زیتون یا نارگیل را با پودر بذر سابجا ترکیب کنید و پوست خود را با آن ماساژ دهید .

عوارض جانبی دانه های سبیا

دانه سیبا می تواند سطح استروژن موجود در بدن انسان را تحت تاثیر قرار دهد. استروژن مسئول قاعدگی است و ممکن است عوارض جدی برای زنان باردار ایجاد کند.

 


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید