فواید شگفت انگیز تمبر هندی

فواید شگفت انگیز تمبر هندی

تمبر هندی میوه ای ترش و شیرین و خوشمزه می باشد . از این میوه در غذا نیز به عنوان یک طعم دهنده و چاشنی نیز استفاده می کنند .

این میوه طعم فوق العاده ای دارد و به انواع غذا و دستر می توان آن را اضافه کرد . در این مطلب قصد داریم با فواید این میوه خوشمزه آشنا شویم .
این میوه دارای ویتامین C، ویتامین E،  B کمپلکس مواد معدنی چون آهن ، منیزیم ، فسفر ، پتاسیم و منگنز می باشد .

هضم بهتر غذا :

تمبر هندی دارای فیبر می باشد . فیبر به هضم بهتر غذا کمک می کند . این ماده به تقویت دستگاه گوارش می پردازد . فیبر موجود در این میوه همچنین موجب راحتی در اجابت مزاج می شود . کسانی که از سوء هاضمه رنج می برند می توانند یک قاشق چایخوری تمبر هندی را با یک لیتر آب جوش مخلوط کرده و در طول روز از ان بنوشید .

گردش خون :

تمبر هندی یک منبع غنی از آهن است . مصرف روزانه این میوه سبب می شود تا ۱۰ درصد از نیاز یک روزتان به آهن برآورده شود . این میوه سبب می شود تا گلبول های قرمز بدن شما افزایش یافته و در نتیجه اکسیژن بدنتان تامین شود .

 

تمبر هندی

تقویت قلب :

تمبر هندی به سبب دارا بودن پتسیم سبب کاهش فشار خون می شود . این میوه همچنین موجب کاهش کلسترول می شود . این میوه با رادیکال های آزاد مضر در بدن مبارزه می کند . تمامی این عوامل باعث می شود تا قلبی سالم داشته باشید .

کاهش وزن :

مصرف این میوه در رژیم غذایی سبب آزاد شدن چربی ذخیره شده می شود . این میوه سبب با ایجاد احساس سیری ، سبب کاهش گرسنگی می شود .

تقویت اعصاب :

این میوه دارای ویتامین B و تیامین می باشد . این دو ماده سبب می شوند تا سیستم عصبی تقویت شود . همچنین به شما کمک می کند تا واکنش های عصبی خود را کنترل کنید .

رماتیسم :

این میوه خاصیت ضد التهابی دارد ، از این رو برای درمان رماتیسم بسیار مفید است . دو قاشق از تمبر هندی را با یک قاشق چایخوری نمک مخلوط کنید . این مخلوط را روی محل درد قرار دهید .

تقویت سیستم ایمنی بدن :

این میوه دارای آنتی اکسیدان می باشد . آنتی اکسیدان موجب مبارزه با میکروب و بیماری شده و سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود . این میوه به شما قدرت می دهد تا بدن با عفونت ها مبارزه کند .

درمان چشم :

اثرات ضد التهابی این میوه سبب درمان ورم چشم می شود .

بهبود پوست :

خاصیت ضد التهابی تمبر هندی موجب بهبود درمان خارش پوست و آفتاب سوختگی می شود . از این رو ضمادی تهیه کرده و روی پوست قرار دهید .

شما می توانید از تمبر هندی در غذا استفاده کنید . همچنین می توانید آن را به اب اضافه کرده و جوشانده ای تهیه کنید .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید