ماسک های خانگی لایه بردار پوست صورت

ماسک های خانگی لایه بردار پوست صورت

داشتن پوستی لطیف و نرم موجب ایجاد اعتماد به نفس و شادی و نشاط در انسان می شود .

پوست صورت از سلول هایی تشکیل شده است که به مرور زمان کم کم سلول مرده و سلول های جوان جای سلول های مرده را می گیرند . همچنین آلودگی هوا موجب تشکیل لایه ای از گرد و غبار روی پوست شما می شود . با استفاده از لایه بردار های  طبیعی قادر خواهید بود پوست از سلول های مرده و گرد و غبار بزدایید . طب سنتی همواره آسان ترین و کم هزینه ترین راهکار ها را به شما پیشنهاد می دهد .

انواع لایه بردار ها :

مخلوط جو ، عسل و ماست :

خواص ماست برای پوست کاملا واضح می باشد . حال اگر جو را به ماست اضافه کنیم ، در واقع ترکیبی از یک لایه بردار ( جو ) و یک نرم کننده پوست ( ماست ) ساخته ایم . عسل نیز خاصیت مرطوب کنندگی پوست را دارد .

  • طرز تهیه :

یک دوم لیوان ماست را به همراه ۲ قاشق جو و یک قاشق عسل مخلوط کرده و روی پوست خود بگذارید .

 

ماسک الوئه ورا

 

آلوئه ورا :

خواص آلوئه ورا برا پوست ، غیر قابل وصف می باشد . این گیاه هم موجب لایه برداری و هم موجب نشاط و شادابی پوست می گردد .

  • طرز تهیه :

می توانید ژل درون آلوئه ورا را تراشیده و به تنهایی روی صورتتان قرار دهید . هم چنین می توانید این ژل را با ۱ قاشق نمک دریایی مخلوط کرده و به آرامی روی پوست بگذارید .

توت فرنگی :

توت فرنگی دارای اسید هایی می باشد که موجب پاکسازی صورت از بافت مرده می شود . فقط باید به محض احساس سوزش ، صورت خود را بشویید .

  • طرز تهیه :

تعدای توت فرنگی را شسته و له کنید . وقتی کاملا نرم شد سطح پوست صورتتان را با آن بپوشانید . پس از ۱۵ دقیقه صورتتان را بشویید .

 

ماسک گردو و ماست

مخلوط ماست و گردو :

از خواص بی نظیر ماست که آگاهی دارید . ماست نقش اساسی در لایه برداری دارد و استفاده از ماست کم چرب حائز اهمیت است . گردو نیز دارای خواص بسیاری بوده و موجب ضد عفونی کردن پوست می شود . بنابراین این ترکیب دارای خواض لایه برداری و ضد قارچ و باکتری خواهد داشت .

  • طرز تهیه :

ماست و گردو را به نسبت مساوی باهم مخلوط کنید و ۱۵ دقیقه بگذارید استراحت کند . توجه داشته باشید گردو را قبل باید خرد کرده باشید . این ترکیب ماندگار نیست و باید در همان وعده به طور کامل استفاده شود

کیوی :

کیوی لایه بردار بسیار قوی بوده و سطح پوست از جای جوش و لک و .. پاک می کند . این میوه اندکی اسیدی بوده بنابراین ، موقع استفاده از این میوه مراقب باشید به محض احساس سوزش شدید پوست خود را بشویید .

  • طرز تهیه :

برای تهیه ماسک کیوی کافی است ، یک عدد کیوی را به خوبی له کرده و با اندکی آب لیمو طبیعی مخلوط کنید و به مدت ۱۵ دقیقه روی پوستتان بگذارید .

توجه :

برای استفاده از هرکدام از ماسک های لایه بردار فوق دقت داشته باشید که به مواد گفته شده در تهیه آن ها حساسیتی نداشته باشید .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید