مزایای شگفت آور کشمش

مزایای شگفت آور کشمش

کشمش از خشک کردن انگور حال به صورت طبیعی یا در خشک کن تهیه می شود . طبیعتا از انگور های مختلف ، کشمش های مختلفی نیز تهیه می شود .

کشمش ها در موارد مختلف آشپزی ، میان وعده ها و … می تواند استفاده شود . این میوه های خشک شده سبب افزایش انرژی می شوند و معمولا برای کوهنوردان و مسافران که نیاز به  تنقلات و مکمل های غذایی با انرژی بالا دارند ، مناسب است .
از جمله مزایای کشمش شامل کمک به هضم ، درمان یبوست ، بهبود سلامت استخوان و افزایش سطح آهن درمان اسیدوز ، نفخ ، کم خونی ، تب و اختلال عملکرد جنسی می توان نام برد . همچنین کشمش برای کمک به افزایش وزن سالم و تاثیر مثبت روی چشم، دندان ، مو و سلامت استخوان شناخته شده است .
کشمش ها حاوی پلی فنول های غنی از آنتی اکسیدان و مواد معدنی مانند کلسیم ، آهن ، پتاسیم ، فسفر، منیزیم و بور هستند . آنها همچنین حاوی ویتامین هایی مانند تیامین ، نیاسین ، ریبوفلاوین و ویتامین هایC  ،K و B-6 هستند . کشمش ها دارای قند و کالری زیادی هستند اما دارای شاخص گلیسمی پایین هستند . یک فنجان کشمش حاوی ۱۲۳ کالری، ۲۵ گرم قند و ۳۳ گرم کربوهیدرات است . تجزیه کالری برای یک چهارم فنجان، حاوی ۹۵٪ کربوهیدرات ، پروتئین ۴٪ و ۱٪ چربی است .

درمان یبوست :

فیبر موجود در این ماده سبب بهبود یبوست می شود . فیبر به حرکت ماده در روده کمک کرده و موجب از بین رفتن یبوست می شود . این نوع فیبر ، فیبر نامحلول در نظر گرفته شده است ، به این سبب ، حجم آن افزایش می یابد .

افزایش وزن :

کشمش ها باعث افزایش وزن می شوند . بدین ترتیب می توانید از کشمش به عنوان یک روش سالم برای افزایش وزن استفاده کنید ، زیرا این میوه حاوی فروکتوز و گلوکز هستند . همچنین کشمش یک بخش ایده آل برای ورزشکاران بدنسازی است که نیاز به انرژی دارند یا برای کسانی که می خواهند وزن خود را بدون جمع آوری مقادیر ناسالم کلسترول افزایش دهند .

درمان اختلالات نعوظ :

کشمش ها باعث افزایش میل جنسی می شوند و موجب افزایش میل جنسی می شوند . در درجه اول به علت حضور اسید آمینه به نام آرژینین، که در درمان اختلال عملکرد نعوظ مفید است . آرژنین آروماتیزا طبیعی است که سطح تحرک اسپرم را افزایش می دهد، در نتیجه افزایش شانس تخمک گذاری را افزایش می دهد . مصرف این میوه های خشک شیرین روزانه همچنین به افزایش استقامت جنسی کمک می کند .
به همین سبب در هند در شب عروسی مرسوم است عروس و داماد شیر و کشمش میل کنند .

 

کشمش

تقویت سلامت دستگاه گوارش :

فیبر در کشمش باعث می شود سموم و مواد مضر دستگاه گوارش را از بین ببرد . این قابلیت می تواند مردم را از بیماری های روده ، رشد باکتری ها و ناراحتی های ناشی از التهاب محافظت کند .

جلوگیری از سرطان :

کشمش دارای سطوح بالایی از کاتچین است ، که به مبارزه با سرطان کمک می کند . آنتی اکسیدان های موجود در آن از رادیکال های آزاد شناور در بدن جلوگیری می کنند که یکی از عوامل اصلی است که منجر به رشد سلول های سرطانی می شود . محتوای فیبر، باعث ترویج دفع صفرا از بدن می شود، بنابراین سموم سمی که می تواند باعث ایجاد سرطان شود ، دفع می شود . 

کاهش فشارخون :

مطالعات نشان می دهد که بین کاهش فشارخون و مصرف کشمش همبستگی مثبت وجود دارد . این میوه دارای مواد معدنی فراوانی است اما در این بخش وجود پتاسیم مهم ترین آن است . پتاسیم یک ماده معدنی خوب است که به کاهش تنش عروق خونی کمک می کند و فشار خون بالا را کاهش می دهد و همچنین فیبر رژیمی در این انگور خشک شده نیز بر روی بیوشیمی عروق خونی تاثیر می گذارد و سفتی آن را کاهش می دهد ، که به نوبه خود فشار خون بالا را کاهش می دهد .

سلامت دندان :

یکی از مواد شیمیایی موجود در کشمش ، نقش مهمی در محافظت از دندان های شما در برابر فرسایش، حفره ها و شکنندگی دارد . خوردن میوه های خشک شده، بیشتر طول می کشد تا به سبب تماس طولانی اسید اولولینولیک با دندان موجب افزایش قدرت پیشگیری از رشد باکتری ها می شود . علاوه بر این ، کشمش غنی از کلسیم است که مینای دندان را تقویت می کند

سلامت قلب :

سطح بالای پتاسیم ، فیبر، پلی فنل ها، اسید فنولیک، تانن ها و آنتی اکسیدان ها در کشمش موجب سوزاندن کلسترول و کاهش فشار خون می شود که باعث ارتقا سلامت قلب می شود .

درمان کم خونی :

کشمش حاوی مقدار قابل توجه آهن است که به طور مستقیم در درمان کم خونی موثر است . همچنین شامل ویتامین B است که برای تشکیل خون جدید ضروری است . محتوای مس زیاد نیز در تولید گلبول های قرمز نیز کمک می کند .

درمان تب :

فیتواتونهای فنولیک که به خاطر خواص ضد میکروبی ، آنتی بیوتیک و آنتی اکسیدانی آنها شناخته شده اند ، در کشمش زیاد هستند و با مبارزه با عفونت های ویروسی و باکتریایی می توانند تب را درمان کنند .

سلامت چشم :

کشمش حاوی عناصر غذای پلی فنولیک آنتی اکسیدانی است که برای سلامتی چشم بسیار مناسب است. آنها چشم ها را از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کنند . از این رو از دژنراتیو ماکولا ، تضعیف چشم از کهولت سن و آب مروارید پیشگیری می کنند .

سلامت استخوان :

کلسیم ، عنصر اصلی استخوان های ما، در کشمش وجود دارد و این میوه ی خشک یکی از بهترین منابع مواد مغذی بدن است.  این امر به ویژه در جلوگیری از پوکی استخوان ناشی از یائسگی در زنان مفید است . پتاسیم یکی دیگر از مواد مغذی ضروری در سطح بالا است که می تواند باعث تقویت و رشد استخوان ها شود ، درنتیجه احتمال پوکی استخوان کاهش می یابد .

کاهش درد آرتروز :

کشمش ها منبع طبیعی پلی فنول ها و آنتی اکسیدان ها است که خواص قوی ضد التهابی دارد . این ماده یک درمان محبوب مردمی است که به کاهش درد مزمن و به ویژه درد آرتریت کمک می کند .

سلامت کلیه :

پتاسیم موجود در کشمش باعث جلوگیری از سنگ کلیه می شود . همچنین به سلامت کلیه ها کمک می کند .

درمان بی خوابی:

کم خونی و کمبود آهن می تواند سبب بی خوابی شما شود ، بنابراین مصرف کشمش های غنی از آهن می تواند به خواب شبانه کمک کند .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید